سردار محمدباقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شخصیت ارزنده و برجسته شهید دلاور حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد. یکی از این خصوصیت‌ها که اکنون هم پس از شهادتش بیشتر متجلی شده ولایت‌مداری و اطاعت از امام بر حق جامعه است.

سردار باقرزاده یادآور شد: در بعد خارجی اولین پیام به جنایتکارانی که این عزیز را به شهادت رساندند یعنی رژیم منحوس آمریکا و اذناب  آن است. من در خبرها دیدم که یکی از مقامات آمریکایی اظهار کرده است که مردم ایران بر اثر ترس و پیشگیری از سرکوب توسط حکومت به خیابان‌ها آمده‌اند. چند سال پیش نیز عنوان می‌کردند که مردم برای کیک و ساندیس در راهپیمایی‌ها حضور می‌یابند و عنوان می‌کنند که از سر ترس آمده‌اند. آنها حضور میلیونی مردم را نتوانسته‌اند انکار کنند. اما سوال این است که مگر ما چه تعداد نیرو باید داشته باشیم که بتوانیم مردم را وادار به چنین تشییع باشکوهی کنیم؟

وی خطاب به دیپلمات‌ها و فرماندهان نظامی حاضر در منطقه تأکید کرد: این‌ها عمق دریوزگی آمریکایی‌ها و ناامیدی‌شان است. من صادقانه به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنم که یک «گودبای پارتی» در منطقه هر چه زودتر برگزار کنند چرا که صاعقه‌ها در پیش است و غرش‌ها را پیش از اصابت ضربات سنگین و کوبنده دریافت خواهند کرد. بنابر این قبل از اینکه فرصت را از دست بدهند منطقه را ترک کنند

وی افزود: همه عزت‌ها در پرتو اطاعت از امام عادل است. این همه شرافت را که یکی از آنها شرف شهادت است در پرتو اطاعت محض از امام حی و حاضر که نایب امام زمان (عج) است برای ایشان رقم خورده است. نتیجه تبعیت از آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در شهادت سردرا سلیمانی نمایان است. این برجستگی‌ها و همه دلاورمردی‌ها و فضائلی که از حاج قاسم می‌شنویم یا دیده‌ایم در پرتو خط مستقیم ولایت قرار دارد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: سردار سلیمانی در جایگاه فرمانده شخصیتی مدیر، مدبر، خوش فکر، شجاع، مخلص، زاهد، اهل هضم و اندیشه در عین شجاعت بودند. سردار سلیمانی در عین حال که با فکر و تدبیر بود، در همان حال فرماندهی خاکی و مردمی بود که همچون پناهگاهی برای مردم به شمار می‌آمد.

وی ادامه داد: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی پیام برای دوستان و دشمنان در داخل و خارج از کشور دارد. اینکه تشییع کنندگان اکنون آمدند در آن تولی و تبری وجود دارد. تولی در خدمت و شهادت در راه اهل بیت علیهم‌السلام است. مردم می‌خواهند بگویند که ما باکی از شهادت نداریم و در راه میهن و اسلام عزیز خون می‌دهیم. ما بارها در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت ثابت کرده‌ایم که در راه اهل بیت هستیم. ما به این سردار سرافراز مباهات می‌کنیم و او را جزوی از خود و خانواده می‌دانیم. این مسئله باعث وحدت ملی و اسلامی است.

سردار قربانی: سردار سلیمانی اندازه چند برابر عمرش به ایران و جهان اسلام خدمت کرد

سردار مرتضی قربانی در حاشیه تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به اندازه چند برابر عمرش به ملت ایران و جهان اسلام و مسلمین خدمت کرد و توانست جبهه مقاومت را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها و سایر دشمنان مخالفش بودند، اما حاج قاسم سلیمانی جهان چنان سیلی محکمی بر پیکر آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌ها زد که متوجه شدند از پس این نظام برنمی آیند. به همین جهت آمریکا با تمام امکانات ابرقدرتی خود وارد شد تا قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به فیض شهادت برساند.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه ادامه داد: خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس برای همیشه مایه عزت و شرافت و آبروی انقلاب شد و از هر قطره خون شهدا  جوانان و قهرمانانی تربیت خواهند شد که همچون قاسم سلیمانی خواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.