"علی العسکری" مسؤول اطلاعاتی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" تصریح کرد، اگر ترامپ احمق بخواهد تحریم‌های اقتصادی علیه عراق وضع کند، با دوستانمان مانع صدور نفت خام کشورهای حاشیه خلیج فارس به آمریکا می‌شویم.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها اصرار بر ماندن در عراق داشته باشند، پایگاه‌های هوایی آنان به تلی از خاک تبدیل خواهد شد و ما آماده هستیم تا برای فعالیت شرکت‌های چینی در عراق  به دولت کمک کنیم.

این سخنان پس از آن ایراد می‌شود که گردان‌های حزب‌الله عراق پیشتر از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور خواستند که از پایگاه آمریکایی‌های مستقر در عراق فاصله بگیرند.

فرمانده عملیات ویژه گردان‌های حزب الله اعلام کرده بود: برادران ما در دستگاه‌های اطلاعاتی عراق از شامگاه یکشنبه ۵ ژانویه (۱۵ دی ماه) می‌بایست حدود یکهزار متر از پایگاه‌های آمریکایی فاصله بگیرند.

تهدید جدید این گروه مقاومت عراقی پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کرد.

ترامپ گفت: ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره [ریاست جمهوری] من میلیاردها دلار هزینه داشته است. ما [عراق را] ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها این پول را به ما برگردانند.

اشاره ترامپ به پایگاه هوایی بلد در ۵۰ کیلومتری شمال بغداد است.

پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

این اقدام پارلمان عراق پس از انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

سپهبد سلیمانی و المهندس و ۸  تن دیگر از همراهان آنها بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.