با افزایش تنش در خاورمیانه ، بازار سهام آمریکا برای دومین بار در صبح دوشنبه سقوط کرد و ارزش دلار کاهش یافت.

متعاقب حمله هوایی آمریکا که منجر به شهادت سردار بزرگ ایران شد، ارزش سهام بازار اس اند پی ۵۰۰ ، ۲.۷۸ واحد کاهش یافت و شرکت‌های تکنولوژی ضررهایی را متحمل شدند.

تارنمای بلومبرگ نیز اظهار کرد سهام اروپا نیز در کنار شاخص‌های آسیا کاهش یافت.

بر این اساس، سرمایه گذاران به حرکت خود در داشتن دارایی‌هایی همچون طلا ادامه دادند که بالاترین سطح قیمت در ۶ سال گذشته را به دست آورده است. ین به بالاترین سطح ارزش خود در سه ماه گذشته رسید و طبق اعلام وزارت خزانه داری سود بازپرداخت ۱۰ ساله به ۱.۷ درصد رسید. دلار ارزش خود را از دست داد و هر بشکه نفت در بازار لندن ۷۰ دلار معامله شد.

شرایط بازار سهام آمریکا در حالی منتظر یک جهش بزرگ پس از توافق احتمالی چین و آمریکا بود که اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ورق این بازار را به سمت سرازیری برگرداند.

بر این اساس، بازار سهام همچنان در شرایط برزخ و نااطمینان به سر می برد و منتظر است ببیند تنش بین ایران و آمریکا به چه سمتی می‌رود. در صورتی که این تنش افزایش یابد، باید شاهد سقوط بیشتر بازار سهام و افزایش قیمت نفت باشیم.

بازار سهام داو جونز هم با ریزش ۰.۲۵ درصدی تا الان بیش از ۷۰.۱۸ واحد ارزش خود را از دست داده و این مساله برای سهام آرامکو شرکت نفتی سعودی نمود بیشتری داشته است.

سهام آرامکو سعودی پس از نخستین حضور در بورس اوراق بهادار، به پایین ترین سطح خود سقوط کرده است چرا که سرمایه گذاران نگران تلافی ایران در پی ترور سردار سلیمانی و احتمال حمله به تاسیسات نفتی عربستان هستند.

سهام این شرکت بزرگ نفتی صبح دوشنبه ۱۰ درصد کاهش داشت و به این ترتیب بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش خود را از دست داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.