به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این پیام به شرح ذیل است:

تهدیدهای ترامپ از موضع یک فرد شکست خورده و مضطرب است و حرف او مبنای عاقلانه و راهبردی ندارد.  به نظر می‌رسد او خطر را فرهنگ اسلامی - انقلابی مردم شریف ایران می‌داند و فکر می‌کند باید به فرهنگ این ملت بزرگ حمله کند ولی متوجه نیست که فرهنگ اسلامی و انقلابی در فکر و اندیشه  و دل و جان مردم جا دارد و حتی با زدن مراکز فرهنگی راهبردی و مهم کشور، خدشه‌ای به فرهنگ فاخر و الهی که ریشه تمدنی و الهی هزاره‌ای دارد وارد نمی‌شود و پیوند عمیق ملت و رهبری استوار است و با هر فشاری استوارتر می‌شود.

ترامپ درکی از عاشورا و عاشورایان ندارد، تهدید او، زبان ضعف و پاسخ آن در مکتب سلیمانی، پشیمان‌کننده و ویرانگر است. سردار سلیمانی نماد مقاومت و قدرت بود و هست که بر دل‌ها، اندیشه‌ها و رفتارها نشست و امروز همه دوستداران عدالت، تهدیدی هدفمند برای ترامپ و ترامپیان هستند، پس آقای ترامپ نگران خطرات دور و نزدیک باش، کاخت ناامن است و برج و بارویت فرو ریختنی  است. شما امنیت خود را مدیون داعش‌زدایی سردار سلیمانی هستید که با ترور ناجوانمردانه او، آمریکا و اروپا را نیز ناامن کردید. امروز ترامپ و دولت ضعیف او باید شرمسار باشند و اظهار پیشمانی کنند و نباید به تهدید ملت شریف ایران اقدام کنند.

سردار سلیمانی با شهادتش جاودانه شد و اثرگذاری‌اش پایدار شد. امروز همه جوانان ایرانی و جامعه بزرگ استقلال‌گرایان و عدالت‌گرایان جهان، با روح، اندیشه و سنت رفتاری این عزیز مهربان گره خورده است. لذا مفهوم "همه ما سلیمانی هستیم" آثار واقعی در مسیر زندگی ملت‌های آزادی‌خواه دارد.

نماد محوری شخصیت سردار سلیمانی صداقت و راستگوئی و پیوند عمیق با رهبری الهی جمهوری اسلامی ایران بود که امروز عمق وفادرای و پیوند رهبری و حاج قاسم را در اشک‌های دلتنگانه و استدعای شهادت در دعای امام خامنه‌ای به وضوح دیدید. امروز ملت ایران و رهبری عزیز از خدای متعال طلب توفیق شهادت کردند و این به معنای استقامت و پایداری بر حق و مبارزه دائمی با سلطه و بی‌عدالتی است.

امروز شرمندگی آمریکا با "تغییر مسیر و دست برداشتن از سلطه‌گری" است.  شروع این تغییر مسیر با خروج از منطقه غرب آسیا است. آمریکای سلطه، آمریکای ناامن خواهد بود و خطرات بزرگی از ناحیه همه ملت‌ها آن‌را تهدید می‌کند. امروز ملت آمریکا برای تامین امنیت خود قبل از هر چیز نیاز به مقابله با نظام سلطه و فکر سلطه‌گری آمریکایی و احترام به امنیت سایر ملت‌ها دارد  و باید بر احترام به حقوق مردم جهان پافشاری کند. مردم جهان را رها کنید و بگذارید زندگی خود را داشته باشند.

اگر شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) منجر به فرو ریختن کاخ یزید و دیوانه شدن او شد، شهادت سردار سپهبد شهید مردمی و مردم‌دوست منجر به فرو ریختن و دیوانگی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد که هم اکنون آثار این رفتار برخاسته از جنون او را می‌بینید.

امروز در تهران "همه ملت ایران" علی‌رغم تفاوت‌های دینی، قومی، فرهنگی و اجتماعی، گروه‌های سنی و شغلی و همه طبقات اجتماعی حضور داشتند. امروز ملت شریف ایران سردار سپهبد قاسم سلیمانی، سردار ابو مهدی(مهندس) و یارانشان را همچون پدری وفادار و دلسوز، مانند برادر دوست‌داشتنی و فداکار تشییع کردند و امروز شاهد تولدی دیگر از ملت شریف ایران و عراق و همه عدالت‌دوستان جهان بودیم.
در این مقطع تاریخی هیچ چیزی نمی‌توانست وحدت و همدلی مردم و ملت‌های شریف ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر ملت‌های آزادی‌خواه جهان را همچون شهادت سردار سلیمانی و یارانش، فراهم کند.

ملت ایران با تظاهرات میلیونی که قابل مقایسه با هیچ‌یک از حضورهای مردمی گذشته‌ی تاریخ ایران نیست، پیوند خود را با ایمان، صداقت، وفاداری، عمل صالح، دوستی و برادری، پدری دلسوزانه و صمیمیت از جنس پیامبران به اثبات رساندند و بار دیگر با عمق وجود ندا دادند که ما هم سلیمانی هستیم و ما هم وفادار به رهبر و پدر بزرگوار و مهربان ملت ایران هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.