حدود دو ساعت از پیوست پیکر پاک شهدا به سیل خروشان جمعیت در کرمان می‌گذرد کاروان حامل پیکرهای مقدس شهدا در سیل خروشان جمعیت عزاداران به آرامی پیش می‌رود و در جاهایی نیز متوقف می‌شود.

کاروان حامل پیکرهای مقدس شهدا هنوز در ابتدای خیابان شریعتی کرمان قرار دارد و با وجودی که پیش‌بینی می‌شد که پیکر مقدس شهدا حوالی ظهر به گلزار شهدا برسد در شرایط موجود احتمال تاخیر در مراسم خاکسپاری وجود دارد.

لحظه به لحظه به سیل خروشان مردم در تشییع پیکر شهدا افزوده می‌شود.

حضور هیئتی از مسئولان و علمای سوری در مراسم تشییع شهید سلیمانی در کرمان

همچنین شب گذشته هیئتی از علما و مسئولان سوری از جمله وزیر اوقاف این کشور، برای شرکت در مراسم تشییع شهید سلیمانی وارد کرمان شد.

این هیئت پس از درخواست‌ رسمی مسئولان فرهنگی سوریه از نماینده رهبر انقلاب در این کشور و با پیگیری‌های ایشان به کشورمان سفر کرده‌ است.

همچنین با هماهنگی آیت‌الله طباطبایی تولیت مصلای حرم حضرت زینب (س)، پرچم گنبد حرم مطهر آن حضرت از سوی هیات سوری تقدیم شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد شد.

روایت چفیه‌ای که با پیکر حاج قاسم تبرک شد

گریه امانش نمی‌دهد، غم و شادی با هم آمیخته‌اند، لابلای حرف‌هایش شنیدم که می‌گفت: چفیه‌ام تا ابد تبرک شد. یکی از جوانانی است که شیفته و شیدای حاج قاسم سلیمانی بوده و هست، روزی که خبر شهادتش را شنید شوکه شده و باور نمی‌کرد اما در نهایت وقتی که همه خبرگزاری‌های رسمی خبر شهادت بزرگ مرد تاریخ ایران را تایید کردند نشست و برای غم از دست دادنش خون گریست.

این جوان کرمانی که علاقه بسیاری به سردار سلیمانی دارد در مراسم وداع ایشان نیز شرکت کرد و چشمانش نشان از شکستن بغضی عمیق می‌داد و امروز نیز با شرکت در مراسم تشییع ارادت خود را نشان داده است.

با وجود جمعیت بسیار همه توانش را به کار گرفت و عزمش را جزم  کرد تا چفیه‌اش را به پیکر مطهر حاج قاسم تبرک کند، کسی نمی‌داند با چه سختی در میان این جمعیت راه را باز کرد و توانست چفیه  خود را به سمت پیکر شهید سلیمانی بیندازد و آن را تبرک شده پس بگیرد. از همان لحظه به بعد این جوان کرمانی دگرگون شده است، حال خودش را نمی‌داند، حالی توام با شادی و اشک.

زمانی او را دیدم که به همراه یکی از دوستانش گوشه‌ای ایستاده و بی امان گریه می‌کرد و چفیه را از صورت خود دور نمی‌کرد. فهمیدم که چفیه‌اش با پیکر مطهر شهید سلیمانی تبرک شده است و این اشک‌ها دلیلی غیر از این نمی‌تواند داشته باشد. از او در مورد چفیه و احساسش پرسیدم. دلش می‌خواست حرف بزند اما به راستی نمی‌توانست.

همه توانش را جمع کرد و به سختی گفت: «چفیه‌ام تا ابد تبرک شد».

خون تو حریف می طلبد...

"خون تو حریف می طلبد..." روایت مجری برنامه زنده تلویزیونی پخش مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از پیامک‌های پرشمار افرادی است که پس از شهادت حاج قاسم، از سفر و اقامت در آمریکا و اروپا منصرف شده‌اند.

حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت حاضران در میدان آزادی کرمان را مهمان روضه سیدالشهدا(ع) و مرثیه‌خوانی در رثای شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم کرده است.

پرچم‌های ایران، افغانستان و حزب‌الله لبنان در دست حاضران در میدان آزادی کرمان دیده می‌شود.

بنرها و پرچم‌هایی با مضامین "در انتظار انتقام"، "افتخار ایلم، سرباز وطنم، خداحافظ ..."، "پیروزی نزدیک است" و "انتقام سخت" در جای جای میدان آزادی و خیابان‌های کرمان دیده می‌شود.

طول مسیر حضور مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار قاسم سلیمانی در کرمان، 11 کیلومتر برآورد می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.