نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه ۱۷ دی) مجلس، در جریان بررسی طرح اصلاح قانون «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» مصوبه سوم اردیبهشت ماه امسال که در واکنش به شهادت سردار سلیمانی به صورت سه فوریتی در جلسه امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تصویب کردند.

همچنین نمایندگان ضمن اصلاح مواد این قانون، عبارت «کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» را پیش از عبارت‌های «فرماندهی مرکزی آمریکا، نیروها و سازمان ها نهادهای تحت فرمان این فرماندهی» و «فرماندهان ستاد فرماندهی آمریکا» در ماده ۴ قانون «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» اضافه شد.

این پیشنهادهای اصلاحی بدون هیچ رای مخالف در صحن مجلس به تصویب رسید.

با توجه به حضور آیت‌الله جنتی دبیر و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و شمار دیگری از اعضای شورا در جلسه امروز مجلس، بررسی این مصوبه در خانه ملت به سرعت صورت گرفت و شورای نگهبان آن را تایید کرد که در نتیجه، رئیس مجلس آن را به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ خواهد کرد.

این اقدام مجلس و شورای نگهبان به طور گسترده در خبرگزاری فرانسه، شبکه بی‌بی‌سی، رسانه‌های روسی راشاتودی و اسپوتنیک و دو رسانه چینی « چاینا دیلی و شینهوا » بازتاب یافت.

خبرگزاری فرانسه در مطلبی با عنوان خبر فوری در حساب توئیتری خود نوشت، (مجلس) ایران به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی، همه نیروهای آمریکایی را تروریست اعلام کرد.

اسپوتنیک نیز در خبرفوری تیتر زد: پارلمان ایران ارتش آمریکا و پنتاگون را بعنوان یک سازمان تروریستی رای داد.

رشاتودی نیز در تیتری مشابه و با عنوان درخبر فوری نوشت، مجلس ایران در پی ترور سردار قاسم سلیمانی، همه ارتش آمریکا را یک سازمان تروریستی نامید.

خبرگزاری شینهوا چین نیز در بازتاب این خبر، نوشت: ایران پنتاگون آمریکا را در فهرست سازمان تروریستی لحاظ کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.