وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) طرفین امضاکننده برجام (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و ایران را ترغیب کرد تا شرایطی را برای ازسرگیری اجرای پایدار این توافق هسته‌ای فراهم آورند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: «ما تمامی شرکا را دعوت می‌کنیم که مسیر تعیین شده در برجام را ترک نکنند و شرایطی را برای ازسرگیری اجرای پایدار آن فراهم آورند».

وزارت خارجه روسیه بار دیگر به گام پنجم ایران در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: «اقدامات ایران در زمینه کنارگذاشتن محدودیت‌های مشخص شده در برجام در زمینه توسعه توانمندی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، هیچ تهدیدی در زمینه اشاعه سلاح‌های هسته‌ای ایجاد نمی‌کند».

پیش از این، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که وزرای خارجه ۴ کشور اروپایی انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا امروز (سه‌شنبه) در ارتباط با ایران و لیبی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

روز یکشنبه هفته جاری (۱۵ دی ماه)، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های طرف‌های اروپایی برای جبران آثار این تحریم‌ها، تهران تمام محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی، از جمله در زمینه تعداد سانتریفیوژها، را کنار می‌گذارد. تهران در عین حال اعلام کرده است که به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داده و در صورت رفع تحریم‌ها و پایبندی کامل طرف مقابل به برجام، اجرای تعهدات هسته‌ای را از سر می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.