یک نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا که عضو کنونی مجلس نمایندگان این کشور است و سابقه عضویت در ارتش آمریکا در جنگ دولت «جورج بوش» علیه عراق را دارد، ضمن هشدار جدی درباره احتمال جنگ بین واشنگتن و تهران، درباره تبعات منطقه‌‍‌ای ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و احتمال کشته شدن نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا به شدت ابراز نگرانی کرده است.

«تولسی گابارد» نماینده مردم ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار یک فیلم، درباره احتمال جنگ این کشور با ایران به شدت ابراز نگرانی کرد؛ جنگی که به گفته او اگر محقق شود، جنگ‌های قبلی آمریکا در افغانستان و عراق در مقام مقایسه با آن، چیزی شبیه به رفتن به گردش می‌شوند.

این عضو کنگره آمریکا که در حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی در سراسر آمریکا است، در این فیلم به شدت مواضع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کنونی آمریکا در توجیه عملیات ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را رد کرده است.

گابارد در این فیلم گفت: «سلام به همگی. ما در نیوهمپشایر هستیم. فقط در اینجا می‌خواهم در اینجا درباره یک موضوع مهم در رابطه با اتفاق‌هایی که در خصوص ایران دارد می‌افتد، صحبت کنم. مایک پمپئو وزیر خارجه پشت سر هم می‌گوید که در نتیجه اقدام گستاخانه که رئیس‌جمهور ترامپ اتخاذ کرد، جهان یک مکان امن‌تر شده است اما اینطور نیست و در واقع باید گفت که به طرق بی شماری (عملیات کشتن سردار سلیمانی) منافع امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند. البته ناگفته نماند که حداقل کاری که می‌کند، تقویت القاعده و داعش است. هم ایالات متحده و هم شبه نظامیان (نزدیک به) ایران در حال مبارزه علیه القاعده و داعش بوده‌اند اما وقتی نیروهای آمریکایی و ایرانی با هم بجنگند، القاعده و داعش می‌توانند دوباره تجمیع نیرو کرده و تقویت شوند. این چیزی است که من ماه‌ها درباره اش هشدار داده‌ام و اکنون دارد اتفاق می‌افتد. همین دیروز فرمانده آمریکایی در عراق اعلام کرد که هدف گیری نیروهای ما دیگر علیه القاعده و داعش نخواهد بود و به جای آن تمرکز ما بر روی دفاع کردن از خودمان در برابر شبه نظامیان (نزدیک به) ایران خواهد بود».

وی با هشدار درباره تبعات جنگ احتمالی آمریکا و ایران در نتیجه انتقام جویی ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خروج فوری نظامیان آمریکایی از عراق و سوریه را خواستار شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: «من به عنوان تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۲۰) که به عنوان عضو ارتش آمریکا در جنگ (سال ۲۰۰۳ آمریکا علیه) عراق خدمت کرد و هفت سال در کمیته‌های روابط خارجی، نیروهای مسلح و امنیت داخلی کنگره مشغول خدمت کردن بوده است، من کاملا این اوضاع را درک می‌کنم و (در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری) تخصص، فهم و شخصیت را به مسئولیت‌هایم در مقام فرماندهی کل قوا به ارمغان خواهم آورد. به عنوان کسی که تحولات عراق و سوریه را درک می‌کند باید به شما بگویم، اگر ما هم اکنون نیروهایمان را از عراق و سوریه (به آمریکا) برنگردانیم، ما بیشتر و بیشتر وارد یک مرداب و جنگ خواهیم شد؛ جنگی که جنگ‌های قبلی ما در افغانستان و عراق در قیاس با آن، شبیه به یک گردش تفریحی خواهد بود. جنگ با ایران سبب خواهد شد که منطقه به خون بغلطد، جان‌هایی زیادی از دست برود، تریلیون‌ها دلار از جیب مالیات دهندگان (آمریکایی) هدر برود، بحران مهاجران در اروپا تشدید شود، گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده و داعش تقویت شوند و برای محیط زیست هم تاثیرات مخرب طولانی مدت بر جای بماند».

عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «علاوه بر این، چنین جنگی به سهولت می‌تواند به جنگ بین ایالات متحده و دیگر قدرت‌های اتمی بیانجامد که این موضوع می‌تواند برای جهان، فاجعه بیافریند بنا بر این فارغ از اینکه ما عضو چه حزب، نژاد، قومیت یا مذهبی هستیم، ما باید دوشادوش هم قرار گرفته و با یک صدای واحد خواستار این شویم که "جنگ با ایران را متوقف کنید قبل از اینکه اوضاع بیشتر از قبل وخیم شود، هم اکنون سربازانمان در عراق و سوریه را به خانه برگردانید"».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.