مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت جوی آخر هفته اظهار کرد: استان تهران در چهارشنبه و پنجشنبه شاهد برف و باران خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تا آخر این هفته آسمان استان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی همراه خواهد بود که بدلیل سکون جو و عدم وزش باد مناسب تا ظهر پنج شنبه کاهش کیفیت هوا و در بعضی ساعات افزایش غلظت آلاینده‌ها  در شهرهای پر جمعیت و صنعتی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی به استان خبرداد و گفت: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان افزایش ابر و افزایش دمای کمینه، گاهی وزش باد و در بعضی ساعات باراش باران و برف خواهیم داشت که موجب بهبود کیفیت هوا می‌شود.

جلالی درباره وضعیت ارتفاعات و نواحی کوهستانی بیان داشت: روز پنج‌شنبه بویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی کولاک برف دور از انتظار نیست و این سامانه بارشی روز جمعه به‌ تدریج خارج  و از یکشنبه سامانه بارشی دیگری استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی روند وضعیت دما در استان را کاهشی دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت دمای تهران برای امروز ۱۰ درجه و تا روز یک‌شنبه به ۷ در جه بالای صفر خواهد رسید همچنین آبعلی با ۱- درجه خنک‌ترین شهر استان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.