طبق گزارش رسانه‌های انگلیس والاس گفته نیروهای انگلیسی در صورت درخواست دولت عراق، حاضرند خاک این کشور را ترک کنند. 

او در بخش دیگری از سخنانش از «تنش‌ها» در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرده است. 

وزیر دفاع انگلیس گفت: «تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در راستای منافع هیچ‌کس نیست و ما خواستار خروج دیپلماتیک از بحران هستیم.»

وی در ادامه، مطابق معمول به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت و تهران را به انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرد.

او گفت: «داریم تلاش می‌کنیم اطمینان حاصل کنیم ایران فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خودش در خاورمیانه را متوقف کند.»

وزیر دفاع انگلیس همچنین ضمن حمایت از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» به بیان ادعاهای واهی علیه ایشان پرداخت. 

والاس در بخش دیگری از ادعاهای خود به تهدیدهای ترامپ برای هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران واکنش نشان داد و تلاش کرد از آن فاصله بگیرد.

ترامپ در روزهای گذشته مدعی شده در صورتی که ایران اقدام آمریکا برای ترور سردار سلیمانی را تلافی کند به ۵۲ نقطه در داخل ایران، از جمله مراکز فرهنگی حمله خواهد کرد.

منتقدان از ترامپ انتقاد کرده و گفته‌اند حمله به مراکز فرهنگی طبق قوانین بین‌المللی «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوالی درباره موضع لندن در خصوص اظهارات ترامپ گفت: «اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد-خواه دوست باشد یا دشمن- ما حتماً آن را محکوم خواهیم کرد.»

اقدام تروریستی آمریکا 

نیروهای ارتش آمریکا بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه (سوم ژانویه) سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را با یک حمله هوایی آمریکا به شهادت رساندند.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.