«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در صفحه توئیتر خود نوشت که وی در دیدار دیروز خود با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، پیام ولی‌عهد سعودی را به «دونالد ترامپ» منتقل کرده است.

وی گفت که دو طرف سعودی و آمریکایی، اقدامات مشترک برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و هماهنگی و همکاری بین عربستان و آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی امروز همچنین با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی طی پستی در توئیترش در این خصوص نوشت: «امروز (سه‌شنبه) با وزیر دفاع آمریکا دیدار کردم و ما در این دیدار درباره چالش‌های مشترک گفت‌وگو کردیم و بر همکاری نظامی موجود در راستای خدمت به صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کردیم.»

وعده ایران برای گرفتن انتقام خون  شهید سردار سلیمانی و همرزمانش از آمریکا موجی از ترس و وحشت را به دل آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آن انداخته است.

پامپئو طی روزهای اخیر و پس از اقدام تروریستی آمریکا با مقامات متعدد گفت‌وگو کرده است. وی یکشنبه پیش  با «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر درباره ایران گفت‌وگو کرده بود و دیشب نیز در تماس تلفنی با همتای کویتی خود مدعی شد که آمریکا به توقف تشدید اوضاع پس از اقدام تروریستی خود در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایبند است.

روز گذشته چند رسانه آمریکایی گزارش کردند که خالد بن سلمان قصد دارد نگرانی ریاض از تشدید تنش در منطقه را به واشنگتن ابلاغ کرده و از آمریکا بخواهد که از کشیدن پای عربستان سعودی به درگیری، خودداری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.