به گزارش آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه و پس از نشست کابینه این کشور طی سخنانی در جمع خبرنگاران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست های آمریکائی اعلام کرد: همچنان دو کشور را به خویشتنداری و آرامش دعوت می کنیم.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این باره گفت: رئیس جمهوری ترکیه به مذاکرات دیپلماتیک خود در این زمینه ادامه خواهد داد. طرفین باید با عقل سلیم رفتار کنند. ما همچنان دو کشور را به خویشتنداری دعوت خواهیم کرد. ما پیشنهاد یا قصد میانجیگری میان ایران و آمریکا را نداریم؛ ترکیه از معدود کشورها و حتی می‌توان گفت مهمترین کشوری است که با ایران و آمریکا رابطه دارد.

ابراهیم کالین در خصوص لیبی افزود: اولویت ما در لیبی توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس است. هر حمله‌ای که از سوی نیروهای خلیفه حفتر لیبی انجام می‌شود، نادیده گرفته می‌شود. جامعه بین‌المللی این حملات را حتی محکوم هم نمی‌کند.

وی بار دیگر با نقض منشور ملل متحد به واسطه دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل ادعا کرد: موضع ما در قبال دولت اسد روشن است. اکنون شاهد آن هستیم که او (بشار اسد) ویژگی‌های رهبری برای انتقال سوریه به یک آینده دموکراتیک و مسالمت‌آمیز را از دست داده است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.