فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با ورود این سامانه، پنجشنبه گستره بارش ها به زاگرس جنوبی و دامنه های جنوبی البرز می‌رسد که در این روز شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی اظهارداشت: از بعدازظهر فردا در شمال شرق و شرق بارش پراکنده رخ می دهد. در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما را برای این مناطق خواهیم داشت. جمعه شمال غرب، جنوب غرب و غرب بارش پراکنده و سایر مناطق برف و باران و وزش باد شدید موقتی خواهندداشت، در مناطق جنوبی رعد و برق رخ می‌دهد این وضعیت روز شنبه به جز در نوار غربی تمام کشور را در بر می‌گیرد.

گودرزی ادامه داد: شدت بارش در روز جمعه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان خواهد بود که موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود ضمن اینکه به سبب بارش برف لغزندگی جاده ها در این مناطق دور از انتظار نیست که موجب اختلال در تردد جاده‌های این مناطق می‌شود.

به گفته وی از پنجشنبه تا یکشنبه دریای خزر و جمعه و شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

 

تهران بارانی می شود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف و غبار آلود است، بعدازظهر افزایش ابر و آخر شب در برخی ساعات بارش پراکنده رخ می‌دهد. فردا شرایط برای بارش باران در تهران فراهم می‌شود که هوای تهران را مطلوب خواهد کرد، کمینه دمای امروز صبح تهران صفر درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه زیر صفر، همدان ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.