آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، تشییع باشکوه سردار شهید سلیمانی در شهرهای مختلف عراق و ایران را مورداشاره قرار داد و گفت: مردم در تشییع  شهید سردار سلیمانی نشان دادند که مکتب فاطمی هنوز زنده است.

آیت‌الله نوری همدانی در واکنش به پاسخ موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق گفت: از فرزندان سپاه تشکر می‌کنیم که دیشب نخستین ضربه را به تروریست‌های نظامی آمریکا وارد کردند.

مطهری:حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد پاسخ دو ملت ایران و عراق به آمریکا بود

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه  آمریکا در عین‌الاسد عراق براساس آموزه‌های قرآنی انجام شد، گفت: ما وظیفه داریم در مقابل ظلم و تعدی که به ما می‌شود پاسخ بدهیم و این اقدامی که صبح امروز انجام شد نشان داد که ایران در وعده‌ای که داده بود جدی و صادق است.

وی که با تسنیم گفتگو کرده با بیان اینکه اقدام سپاه قطعاً بازدارنده خواهد بود، ادامه داد: پاسخی که ایران به آمریکا داد، پاسخ دو ملت ایران و عراق بابت جنایت وحشتناکی بود که آنها در به شهادت رساندن  ۲ سردار رشید اسلام مرتکب شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه اقدام صبح امروز سپاه پاسداران اولین اقدام علیه آمریکا است، اضافه کرد: پاسخ اصلی قطعا اخراج کامل نیروهای آمریکایی از خاورمیانه و  آزادی فلسطین است که ان‌شالله به برکت خون سپهبد شهید قاسم سلیمانی این اتفاقات رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نکته مهم در پاسخ امروز ایران به آمریکایی‌ها این است که با وجود اعلام آماده باش نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد آنها نتوانستند از سامانه ضد موشکی خودشان استفاده کنند و مانع از اصابت موشک به پایگاه خود شوند که این نشان می‌دهد که قدرت نظام آمریکا آنچنان هم که تبلیغ می‌کنند، قدرتمند نیست و آسیب‌پذیر است.

مطهری با اشاره به هشدار سپاه به کشورهای منطقه درباره عدم استفاده از خاک این کشورها از سوی آمریکا برای حمله احتمالی به ایران، اظهار داشت: این هشدار بسیار جدی است اگر بنا باشد از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیروهای آمریکایی به ایران حمله کنند طبیعی است که ایران پاسخ قاطع به آنها خواهد داد.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: همکاری کشورهای اسلامی منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ توجیه منطقی ندارد، اگر از ابتدا برخی از این  کشورها با آمریکا همکاری نمی‌کردند هیچ وقت وضعیت غرب آسیا اینگونه نمی‌شد.

ذوالنوری: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج از منطقه ندارند

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند»، گفت: همان‌طور که گروه‌های حشد الشعبی بیان کردند اگر آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نروند پایگاه‌های آنها را به تلی از خاک تبدیل می‌کنیم به طوری که حتی نمی‌توانند جنازه‌های سوخته آنها از عراق را خارج کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها اگر عقل داشته باشند باید از منطقه خارج شوند البته که عقلی در بین دولتمردان آمریکایی وجود ندارد ولی با موجی که علیه آنها در منطقه راه افتاده آمریکایی‌ها را بیرون می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که خود آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نرفتند که پارلمان عراق به نمایندگی از مردم آنها را ملزم کرد که از این کشور خارج شوند، موج تنفری در عراق علیه آمریکایی‌ها به وجود آمده در حدی که گردان‌های حشد الشعبی هم اعلام کردند اگر آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نروند پایگاه‌های آنها را به تلی از خاک تبدیل می‌کنیم و به طوری که حتی جنازه‌های سوخته آمریکایی هم نمی‌تواند از عراق خارج شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «خروج نیروهای آمریکایی از عراق یک تقاضایی در خود آمریکا هم محسوب می‌شود»، اضافه کرد: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج نیروهایشان از عراق ندارند چون اگر بمانند به ضرر خود عمل کرده و به نفع‌شان نخواهد بود از این به بعد دیگر جایی برای آمریکایی‌ها وجود ندارد که این بزرگترین اثر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. این یکی از آرزوهایش بود که بعد از شهادتش محقق شد یعنی کاری را که شهید سلیمانی با تلاش‌هایش در دوران حیاتش موفق به انجام آن نشد آن کار امروز با خون شهید انجام شد که آن هم خروج آمریکا از منطقه است.

ذوالنور با اشاره به تهدیدهای ترامپ علیه ایران اظهار کرد: امروز ترامپ حالت سگی دارد که از ترسش پارس می‌کند ما نگران این حرف‌ها و رجزخوانی و فریادها نیستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.