حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی عین الاسد توسط سپاه پاسداران در پاسخ به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه فرماندهی هوافضای سپاه بابت این اقدام قاطع آن تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: همانطور که فرمانده کل سپاه، سردار سلامی در کرمان وعده داده بودند، پاسخ سپاه قاطع، کوبنده و پایان دهنده و برای ملت ما امیدبخش بود. این حمله، حمله بسیار جانانه‌ای بود که این پایگاه بسیار بزرگ آمریکایی در منطقه را با خاک یکسان کرد و تعداد قابل توجهی از سربازان آمریکایی را از بین برد.

مصباحی مقدم تاکید کرد که حمله سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» پیام قاطعی به آمریکا و سایر قدرت‌های لجوج از جمله رژیم صهیونیستی بود که نباید نسبت به ایران دست از پا خطا کنند وگرنه با چنین پاسخ کوبنده‌ای روبرو خواهند شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این پاسخ سپاه، پیام روشنی به دولت‌های وابسته به سیاست‌های آمریکا در منطقه بود که ادامه همکاری با آمریکا و قرار گرفتن در خدمت سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا برای آن‌ها هزینه هنگفتی خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین پیام دلگرم کننده و خرسند کننده‌ای برای ملت بزرگوار ایران و ملت‌های مقاوم منطقه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت بازدارنده‌ای است که در سر بزنگاه اقدام به برخورد قاطع با دشمنان ملت‌های منطقه و به ویژه ملت بزرگ ایران خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا با این ضربتی که دریافت کرد، دیگر به ترامپ و امثال ترامپ اعتماد نخواهد کرد و فاتحه دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ خوانده شد، گفت: سیاستمداران آمریکایی از جمله کنگره باید در سیاست‌های خودشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کنند و صاحبان قدرت و کسانی که در صف رسیدن به قدرت هستند باید آینده سیاست خودشان را با توجه به وجود قدرت بی بدیل نظام جمهوری اسلامی که دیگر یک قدرت جهانی شده، تنظیم کنند و توجه داشته باشند که نظام سلطه جایگاه پیشین خود را ندارد.

مشاور رئیس مجلس: در صورت عدم تَنبّه آمریکا واکنش‌های بعدی شدیدتر است

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق گفت: امیدوارم که آمریکایی‌ها متنبه شوند و بفهمند که زمانه بزن و دررویی تمام شده، این‌گونه نیست که ما بایستیم و آنها قاسم سلیمانی ما را به شهادت برسانند و دست روی دست بگذاریم و نگاه کنیم.

وی افزود: حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد، یک جلوه کوچک و یک تک محدود از جانب ایران بود و برخورد شدیدتر و عمیق‌تر در صورتی که آمریکا دست از پا خطا کند در راه است و ما توان برخوردهای به مراتب شدیدتر با آمریکا را داریم.

مشاور رئیس مجلس اظهار داشت: توان نظامی ما برای آمریکایی‌ها مایوس‌کننده خواهد بود و لرزه بر اندام تمام مزدوران عرب و غیر عرب منطقه خواهد انداخت و اعراب مزدور منطقه از همین الان باید برای خود به دنبال سوراخ موش باشد.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی متعلق به جبهه مقاومت است. حق انتقام‌گیری حزب‌الله، انصارالله و سایر عزیزانمان در جبهه مقاومت در افغانستان و ... و به دنبال آن شهادت شهید سلیمانی از آمریکایی‌ها محفوظ است و این حمله موشکی تنها یک جلوه و حرکت کوچک به شمار می‌رود و جلوه کوچک از توان ما است.

وی افزود: همان‌طور که گفتم این یک برخورد کوچک بود و اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند واکنش بعدی ما به مراتب شدیدتر و ابعاد آن وسیع‌تر خواهد بود و همیشه ضربه دوم از ضربه اول شدیدتر و بزرگ‌تر است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مادران آمریکایی باید جرات به خرج دهند و کاخ سفید را ویران کنند که به خاطر دنیاطلبی و تکبر ترامپ، بچه‌هایشان در عین‌الاسد کشته می‌شوند.

حقیقت‌پور در پایان گفت: من امیدوارم که آمریکایی‌ها متنبه شوند و دم‌شان را روی کولشان گذاشته و از منطقه بروند،‌ والا برنامه‌های سنگین‌تری برای تنبیه آنها در راه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.