به گزارش خبرنگار روسیا الیوم در دمشق، خبرها حاکی از خروج نیروهای آمریکایی از اطراف میدان نفتی «العمر» و تاسیسات گازی «کونیکو» در دیر الزور است.

طبق این گزارش، نظامیان آمریکایی قرار است به سمت پایگاه «الشداد» در حومه جنوبی الحسکه در شمال شرق سوریه حرکت کنند.

این در حالی است که رسانه های سوری ساعاتی پیش از آماده باش کامل نیروهای آمریکایی در میدان نفتی دیرالزور خبر داده بودند.

میدان نفتی العمر بزرگ ترین میدان نفتی در سوریه است که در کرانه شرقی رودخانه فرات و ۱۰ کیلومتری شرق شهر المیادین در استان دیرالزور واقع است.

خبرگزاری سانا در گزارش دیگری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی امروز پایگاه «خراب الجبیر» در حومه شمالی حسکه را به طور کامل تخلیه کردند  بر پایه این گزارش امروز حدود  ۴۰ دستگاه کامیون شامل تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا از این پایگاه خارج شد.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون جانشین الحشد الشعبی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

به دنبال این اقدام ایران که مطابق با اصل ۵۱  منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است، امریکا در روزهای اخیر اقدام به خارج کردن نیروهای خود از پایگاه های مختلف در منطقه کرده است.

امریکا امروز اعلام کرد که تا سه روز آینده نیروهای خود را از کویت خارج می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.