رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه مراسم افتتاح خطوط انتقال گاز «جریان تُرک» اعلام کرد: «جریان ترک» نشانه همکاری نزدیک ترکیه و فدراسیون روسیه است. مراسم اتمام بخش دریایی این پروژه را سال گذشته برگزار کردیم. سرمایه گذاری‌ ترکیه در زمینه تامین انرژی افزایش خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان در این خصوص گفت: همکاری ترکیه با روسیه در زمینه انرژی نیز مانند سایر حوزه ها موفق بوده است.  با اجرای این پروژه به زیرساخت لازم برای عرضه گاز طبیعی در منطقه دست یافتیم .

اردوغان در این باره ادامه داد: ما به دنبال تنش در منطقه‌ نیستیم و نخواهیم بود. هدفمان حفظ منافع ترکیه و جمهوری تُرک قبرس شمالی در شرق مدیترانه است. از کشورهای حاشیه مدیترانه می‌خواهم که بیایند این منطقه را نه میدان تنش، بلکه به حوزه همکاری تبدیل کنیم. پروژهایی که منافع ترکیه در شرق مدیترانه در آن لحاظ نشود، مجال اجرا پیدا نخواهند کرد.

وی در این رابطه اضافه کرد: ترکیه و روسیه در دوره اخیر اجازه ندادند که برخی از اختلاف نظرها مانع توسعه روابط دو کشور شود و جریان تُرک نماد همکاری مثال زدنی ترکیه و روسیه در دوره جدید است. ترکیه قادر به گفتگو با تمام کشورهاست و با استفاده از تمامی ابزارهای دیپلماتیک اجازه نخواهد داد منطقه ما غرق در خون شود.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: در روزهای سختی از لحاظ تنش منطقه ای قرار داریم. تنش موجود بین متحدان آمریکا و ایران به نقطه غیرمطلوبی رسیده است. آنکارا نمی خواهد منطقه به عملیات نظامی کشانده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.