دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه صبح به وقت آمریکا، طی بیانیه‌ای مدعی شد که هیچ آسیبی به نظامیان آمریکایی طی موشک‌باران سپاه پاسداران علیه پایگاه آمریکایی عین‌ا‌الاسد نرسیده است.

در حالی که آشفتگی در حالات وی مشهود بود، مدعی شد که سیستم هشداردهنده این پایگاه به خوبی عمل کرده و هیچ تلفاتی برای آمریکا به بار نیاورده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید برخلاف تهدیدات قبلی خود با صدایی لرزان اعلام کرد که قصد پاسخگویی به حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق را ندارد و دولت او تنها تحریم‌ها را علیه ایران افزایش خواهد داد.

ترامپ در سخنانش به عملیات تروریستی آمریکا علیه سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره و ادعاهای بی اساس و واهی خود را علیه ایشان تکرار کرد. 

او همچنین مدعی شد: اینکه ما پیشرفته ترین تسلیحات و موشک‌های فراصوت را داریم به این معنا نیست که مجبوریم یا می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم.

ترامپ با تکرار ادعاهای بی اساس خود همچنین گفت: ایران باید جاه طلبی های هسته‌ای خود را کنار بگذارد. ما اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته ای دست یابد. توافق بسیار معیوب برجام به زودی منقضی می‌شود و مسیری روشن و سریع برای دستیابی ایران به گریز هسته‌ای فراهم می‌آورد. باید با دیگر قدرت های بزرگ برای توافق جدید با ایران تلاش کنیم تا جهان امن تری داشته باشیم. تحریم‌ها تا زمانی که ایران رفتارش را عوض کند پابرجا خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه کشورش برای صلح با هر کس که برای تحقق صلح تمایل دارد تلاش می‌کند، افزود:  قصد نداریم از توان نظامی خود استفاده کنیم، توان اقتصادی بهترین نیروی بازدارنده است.

او سپس مدعی شد که ده‌ها هزار نفر از پیکارجویان داعش در دولتش کشته یا اسیر شده‌اند و افزود: داعش، دشمن طبیعی ایران است. نابودی داعش برای ایران خوب است و ما باید با یکدیگر در این خصوص و سایر اولویت‌های مشترکمان همکاری کنیم.  خطاب به رهبران و مردم ایران می گویم، ما برای شما آینده درخشانی می‌خواهیم!

گفتنی است آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

بامداد امروز (چهارشنبه) روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.