بهروز نعمتی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا درباره موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران گفت: برادران ما در سپاه قلب نیروهای آمریکایی را در غرب آسیا مورد هدف قرار دادند و این اتفاق بزرگی بود که در هیچ مقطعی برای آمریکایی‌ها رخ نداده بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند حمله ایران به پایگاه هوایی آنها در عین الاسد کشته نداشته در حالیکه با توجه به اطلاعات واصله از عراقی‌ها، این موضوع ۱۰۰ درصد کذب است و منابع عراقی تعداد ۸۰ کشته را مطرح کرده‌اند اما دلیل اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با این موضوع کنار بیایند و به نوعی عقب نشینی کردند این است که می‌دانند ایران در انتقام، سخت گیرانه عمل خواهد کرد و اگر آنها بخواهند اقدام مجددی داشته باشند اتفاق سخت‌تری در انتظارشان خواهد بود. این چیزی است که آمریکایی‌ها با شلیک موشک‌های ایران متوجه آن شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا پیش از این هم با اعمال تحریم علیه ایران به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران بوده، یادآور شد آنها عملا به هدف خود نرسیدند علاوه بر این همیشه با توجه به نیاز نفت در زمستان قیمت نفت در این فصل افزایشی دارد که به دلیل شیطنت‌های اخیر آمریکا قیمت نفت باز هم افزایش پیدا کرده، طبیعتا آنها نمی‌توانند نیازمندی بازارهای نفتی را بدون ایران پوشش دهند و حتما به نفت ایران نیاز دارند. علاوه بر این ما مشتری و میزان صادرات مشخصی داریم و فشار آمریکا به جایی نمی‌رسد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ممکن است آمریکایی‌ها به تحریم ناجوانمردانه غذا و دارو دست بزنند، افزود: پیش از این هم تحریم‌های آمریکا برای کسانی که دچار بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان بودند مشکلاتی را ایجاد کرده بود و آنها باید خجالت زده باشند که به دلیل اقدامات آنها کسی که در حال مرگ است امکان تامین داروی خود را ندارد.

نعمتی با بیان اینکه همه محدودیت‌های ایران در بحث هسته‌ای برداشته شده، گفت: ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت نظر آژانس ادامه می‌دهیم و محدودیتی در تعداد سانتریفیوژها و افزایش مواد هسته‌ای نداریم بلکه سیستم‌های مختلف IR۸ و IR۶ فعال شدند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خللی در این فعالیت‌ها وارد کنند زیرا ما تکنولوژی منحصر به فرد خود را داریم، همانطور که در موشک‌هایی که نصیب آمریکا شد هم به این تکنولوژی دست یافتیم.

نعمتی در پایان با بیان اینکه ترامپ به دنبال بلوف سیاسی است، اضافه کرد: او می‌خواهد خود را از استیضاح تبرئه کند و در انتخابات امتیازی کسب کند اما آمریکا دیگر رویی ندارد که بخواهد در منطقه غرب آسیا اقدامی انجام دهد و با شرمساری که ترامپ به وجود آورده همه مردم دنیا از ترامپ و دار و دسته‌اش بیزار هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.