سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و نیز شهدای عملیات‌های کربلای چهار و پنج  در اردبیل افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود این یک سیلی به استکبار و تروریست‌ها بود و سپاه پاسداران با پشتیبانی ملت انقلابی و قهرمان ایران هرگونه جسارت و شرارت دیگر را تحمل نخواهند کرد.

وی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را فرماندهی کم نظیر و برخاسته از متن این ملت دانست که نه تنها ایران بلکه همه کشورهای منطقه مدیون رشادتها ، تدابیر و نبوغ خاص او در سرکوبی گروه‌های تکفیری و داعش می‌باشند.

وی خدمات کم نظیر سردار شهید سلیمانی  را در سال‌های دفاع مقدس و همچین عملیاتهای کربلای ۴ و ۵ یادآوری و اظهار کرد: او علاقه‌ای به فرماندهی و دریافت درجه‌های نظامی نداشت و با کمال اخلاص خودش پیشاپیش رزمندگان اسلام در جبهه‌ها با نیروهای بعثی نبرد می‌کرد.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد : برکات خون آن شهید نیز فراوان هستند، آنگونه که شاهدیم دولتمردان آمریکا را که به گمان باطل خود موجبات اختلاف ایرانیان با برادران عراقی را فراهم کرده بودند اکنون به واسطه تجدید دوستی بین دو ملت غمگین و پشیمان کرده است.

وی وحدت و تجدید پیمان دوباره ملت ایران از همه سلایق و گروهها و همصداییشان در مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را یکی دیگر از ثمرات خون سردار دلها ذکر کرد.

معاون نیروی زمینی سپاه همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان بویژه شهدای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ گفت: مردم ایران از هر گروه و سلیقه یکپارچه به این عزیزان ارادت دارند و گرامیداشت یاد و راهشان را بر خود وظیفه می دانند.

او گفت : رزمندگان اسلام با پیروی از ولایت و نیز به یاری چنین فرماندهان رشید و ولایی شکست عملیات کربلای ۴ را در عملیات کربلای ۵ جبران و یکبار دیگر حماسه آفریدند.

وی وجود سرداران بزرگ در دوران دفاع مقدس امثال شهید یسری ها را به عنوان سرمایه معنوی و افتخار بزرگی برای این مرز و بوم دانست.

به گزارش ایرنا در این مراسم که در مسجد اعظم اردبیل باحضور پرشور مردم حسینی و ولایی این شهر ترتیب یافته بود برنامه مداحی و شعرخوانی در وصف و عزای سردار دلها و شهیدان دفاع مقدس اجرا و فضای معنوی خاصی را ایجاد کرد.

استان اردبیل که به واسطه پیشینه غنی مذهبی و تاریخی خود به دارالارشاد ، دارالایمان ، دارالامان و دارالعرفان شهرت دارد بیش از سه هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.