حمیدرضا حاجی‌بابایی  با اشاره به اقدام ایران در موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین الاسد گفت: آمریکا باید از عراق رخت بربندد زیرا علاوه بر این‌که موقعیت‌اش را در منطقه از دست داده ابهت دروغین و پوشالی‌اش با اقدام انتقام‌جویانه ایران فروریخت.

وی مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای نظامیان از این کشور پاسخ مناسبی به آمریکا عنوان و خاطر نشان کرد: این مصوبه نشان داد که مردم منطقه فاتحه آمریکا را خوانده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تاکید کرد: پیام این حرکت برای دنیا این بود که آمریکا به بن‌بست رسیده و دیگر ایران قدرت لازم را ندارد که دست به حرکت‌هایی مثل ترور می‌زند، زیرا اگر قدرت و اقتدار داشت نیاز به این کار نبود. به اعتقاد من در این حوادث آنچه رخ داد تقویت مقاومت، برطرف شدن شکاف بین ایران و عراق و اوج قدرت و هماهنگی ایران، عراق و کشورهای منطقه بود.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که اقدام آمریکا را قدرت‌طلبانه عنوان نمی‌کند، تصریح کرد: این اقدام از روی ضعف و ناامیدی بوده پیام ما، به ملت‌های دنیا هم این است که بیش از این ترامپ را تحمل نکنید. برای دنیا شرم‌آور است که ترامپ به عنوان رییس جمهور یک کشور پذیرفته شود و بتواند در دنیا عرض اندام کند. تنها کسانی که لیاقت ترامپ را دارد آل سعود هستند که به آمریکا پول می‌دهند و کمک می‌کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین: بخش اعظمی از معترضان آبان در تشییع پیکر «سردار» شرکت کردند

 

همچنین رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شهادت سردار سلیمانی موجب انسجام و وحدت ملی شد» گفت که بخش اعظمی از معترضان آبان ماهی در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور داشتند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند وقت اخیر دغدغه و نگرانی وجود داشت که انقلاب در حال از دست دادن یک سرمایه بزرگ اجتماعی است. مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه در کنار بخشی از سوء مدیریت‌ها باعث شده بود فشار روی مردم مضاعف شود و آنها را کم کم به سمت نارضایتی پیش می‌برد که در حوادث آبان ماه آن را شاهد بودیم و به گفته کارشناسان احتمال تکرار آن و کاهش فاصله ابراز نارضایتی‌ها وجود داشت.

وی اضافه کرد: همواره خون شهدا درخت انقلاب را که به سمت خشکسالی می‌رفته آبیاری کرده و این انقلاب دوباره با خون شهدا جان گرفته است. در این مقطع هم اهدای خون یک شخصیت بزرگ فراملی باعث ایجاد انسجام، وفاق و وحدت ملی شد که ما باید از این فضای به وجود آمده استفاده و آن را حفظ کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به حضور خود در مراسم روز دوشنبه تشییع پیکر شهدا گفت: مردمی که آمدند نشان دادند حاضرند از خیلی چیزها بگذرند. در این مراسم مردم عادی حضور پیدا کردند و ما باید این لیاقت را داشته باشیم که آن را حفظ کنیم و به خواسته‌های مشروع، منطقی و معقول آنها پاسخ مثبت دهیم. همه باید پای کار بیایند تا مشکلات مردمی که عاشقانه حضور پیدا کردند را حل کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: مردم از درگیری‌های سیاسی خوششان نمی‌آید اما آنچه در مراسم تشییع نشان دادند این بود که می‌خواهند انقلاب و نظام حفظ شود. گرچه قائل به اصلاح روال اداره کشور هستند. آنها قاسم سلیمانی‌ها و شهدا را دوست دارند من معتقدم بخش اعظمی از معترضان آبان ماه هم در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور داشتند که بگویند پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و مردم ایران به هیچ وجه حاضر نیستند انقلاب آسیب ببیند.

جعفرزاده یادآور شد: ما شاهد این بودیم که مکرون خیانت کرد و با ترامپ نشست و نخست وزیر بریتانیا هم پیام داد که این پاسخ خوبی به ایران بود. حتی خیانت بعضی از کشورهایی که فکر می‌کردیم دوست ما هستند را هم دیدیم. پس وقتی دشمنان ما در بیرون به اجماع و وحدتی می‌رسند ما باید در داخل این نیاز را شدیدتر احساس کنیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه «از این به بعد باید با هر کلام تفرقه افکنانه‌ای برخورد شود» بر ضرورت پرهیز جریانات سیاسی از مصادره سردار سلیمانی به نفع خود نیز تاکید کرد و گفت:‌ پارلمان ایران به عنوان مرکز سیاست کشور با رای ۱۰۰ درصدی اقدام متقابل ایران علیه آمریکا را تصویب کرد و پیام این مصوبه این است که باید در داخل به اتحاد ملی و وفاق برسیم و از این سرمایه استفاده کنیم.

منتجب‌نیا: انسجام ملی، بزرگ‌ترین منشاء قدرت ما در برابر دولت آمریکاست

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا نیز با قدردانی از حضور حماسی و کم‌نظیر مردم کشور در مراسم تشییع سردار سلیمانی، اظهار کرد: این حضور یکپارچه فراتر از سلایق، عقاید و گرایش‌های سیاسی و حزبی بود و نشان داد مردم در قبال اصول و ارزش های خود متحد هستند و اگر اختلافی هم وجود دارد، اختلاف سلیقه است و وقتی پای اصول و ارزش‌ها به میان می‌آید، اختلاف سلایق کنار گذاشته می شود. از سوی  دیگر حضور مردم نشان داد که آنها برای فداکاری و ایثارگری بزرگان خود ارزش قائل هستند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه ما با ملت آمریکا کاری نداریم و معتقدیم آنها زیر سلطه و ستم یک حکومت ستمگر هستند، تصریح کرد: ضربه ایران به ترامپ و دولت این کشور است. دولت ترامپ از فاسدترین دولت‌هایی است که ما از آمریکا به یاد داریم.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی ادامه داد: باید آرمان‌های انقلاب اسلامی مثل آزادسازی قدس و دفاع از مستضعفین قاطع، محکم و کم هزینه و مدبرانه دنبال شود تا دشمن تصور نکند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، این آرمان‌ها کنار گذاشته شده است. سردار سلیمانی فقط یک نظامی نبود. او یک انسان مومن، عارف و فداکاری بود که هیچ‌گاه دنبال مطرح کردن خود یا استفاده از موقعیتش نبود. مدتی پیش شایع شده بود که او خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند، ولی من همان زمان گفتم این مسائل با شخصیت سردار سلیمانی تطبیق ندارد. نه اینکه این مساله مذموم باشد ولی او آماده بود خود را قربانی آرمان‌هایش کند. حالا وظیفه ماست که آرمان‌های او را حفظ کنیم.

منتجب‌نیا در پایان با اشاره به تهدید اماکن فرهنگی ایران توسط ترامپ خاطرنشان کرد: ترامپ از انسانیت بویی نبرده است و یک شخصیت ضدانسانی و ضدفرهنگی است. او یک شیطان در قالب انسان است که با انسانیت دشمنی دارد. او ممکن است دست به هر کاری بزند. ترامپ جلو چشم همه یک قرارداد بین‌المللی را کنار می گذارد یا در کشور ثالثی دست به جنایت و ترور می‌زند. ملت آمریکا در چند شهر و ایالت علیه ترامپ تظاهرات کردند اما همه باید علیه او قیام کنند و اجازه ندهند چنین شیطانی بر آنها مسلط شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.