آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با صدور پیامی از حمله موشکی مقتدرانه سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در بغداد تقدیر کرده و در ادامه آورده است: حمله قهرمانانه و مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد به عنوان یکی از مواضع تروریستی نیروهای آمریکایی اشغالگر و تروریست، گام نخست در انتقام خون سردار شهید سلیمانی و همرزمانش است که این اتفاق مبارک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، جبهه مقاومت و خانواده سردار سلیمانی تبریک عرض می‌کنم.

خون مقدس سردار سلیمانی زمینه وحدت و اتحاد بیش از پیش جهان اسلام بخصوص کشورهای منطقه را فراهم کرده و امیدواریم که این مهم خروج آمریکای جهانخوار از کشورهای منطقه را به دنبال داشته باشد.

بدون شک این اقدام شجاعانه سپاه پاسداران ضربه مهلکی بر پیکره استکبار جهانی در منطقه وارد کرده و شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا باید بداند هر شرارت مجدد یا تحرک و تجاوز دیگری با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: حمله سپاه به پایگاه آمریکا مصداق بارز دفاع از امنیت کشور بود

اسدالله عباسی اقدام آمریکایی‌ها در ترور و به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش را تروریسم دولتی آمریکای جنایتکار تلقی کرد و در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: حمله سپاه به پایگاه آمریکا در خاک عراق مصداق بارز دفاع از امنیت کشور بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس راه‌اندازی پایگاه‌های متعدد نظامی توسط آمریکایی‌ها در سراسر منطقه خاورمیانه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آمریکایی‌ها مدعی هستند که با این پایگاه‌ها قصد ایجاد امنیت و آرامش را در منطقه دارند در حالی‌که با ماجراجویی‌هایشان آسایش و آرامش کل خاورمیانه را بر هم زده‌اند.

عباسی با بیان اینکه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دعوت کشور دوست و برادر عراق به منطقه سفر کرده بود تصریح کرد: آمریکایی‌ها که توان مقابله با قدرت جمهوری اسلامی ایران را نداشتند به ترور این سردار بزرگ و همرزمانش دست زدند و با این عملیات تروریستی در حقیقت به امنیت و ساختار حکومتی کشور عراق تجاوز کردند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نابودی تمام پایگاه‌های این کشور در خاورمیانه در صورت ادامه اقدامات ماجراجویانه آمریکایی‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر تروریست‌های آمریکایی حرکت اشتباهی در منطقه انجام دهند به فرموده مقام معظم رهبری ما نیز عملیات مقابله به مثل را در برابر آنان انجام خواهیم داد.

نوروزی: اقدام موشکی سپاه منطبق بر قوانین بین‌الملل بود

 

همچنینحسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت به مناسب شهادت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی از سپاه پاسداران به دلیل پاسخ موشکی به مواضع آمریکا در عراق تشکر کرد و گفت: براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و ماده ۵ قانون مجازات اسلامی دفاع از شهروندان و نظامیان کشورمان را حق مسلم خود می‌دانیم. ما در پی شهادت شهدای بزرگوار ترور آمریکای جنایتکار انتقام خود را گرفتیم و می‌گیریم و نسبت به کسانی که بخواهند به شهروندان و رزمندگان ما با قلدری و زورگویی ضربه وارد کنند می‌ایستیم.

وی ادامه داد: همگی شاهد بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص بودیم که نکات مهمی را در آن بیان کردند. برای مثال ما نیز تاکید داریم که شهروندان آمریکایی باید فرزندانشان را در منطقه به وطن خودشان برای پیشگیری از خسارات احتمالی فرا بخوانند. همچنین کشورهای مبدا نباید به پایگاه‌های آمریکایی که در کشورشان قرار دارد اجازه تعرض به کشور ما بدهند که اگر این اتفاق رخ دهد قطعا ما نیز پاسخ مناسبی را خواهیم داد. همچنین نکته مهم دیگری که در این بیانیه بسیار حائز اهمیت بود اشاره به همپیمانان مزدور آمریکا مانند رژیم صهیونیستی و هشدار به آن همپیمانان بود.

کمالی‌پور: راه ما تا پایان زدودن رد پای آمریکا از منطقه ادامه دارد

 

یحیی کمالی پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هم ضمن تسلیت به مناسب شهادت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی از سپاه پاسداران به دلیل موشک‌باران پایگاه آمریکایی در عراق تشکر کرد و به ایسنا گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری بر موضوع انتقام در پی به شهادت رساندن سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی تاکید کردند مردم نیز به تبعیت از فرمایش ایشان خواستار انتقام خون این شهدای بزرگوار شدند و قبل از این‌که پیکر مطهر سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به خاک سپرده شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی مقتدرانه حملات موشکی خود را به مواضع آمریکا در منطقه آغاز کرد که این سرآغاز یک حرکت در جهت انتقام خون این سردار سرافراز و هزاران خون دیگری است که به ناحق توسط این جنایتکاران ریخته شده است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر حقوق بین‌الملل هر کشوری که خاک و امکانات‌اش را در اختیار کشوری متخاصم قرار دهد خودش نیز متخاصم محسوب شده و این حق برای کشور مدافع وجود دارد که بتواند با آن کشور مبدا برخورد کند. همانگونه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا و کشورهایی که اجازه دهند که این پایگاه‌ها علیه مواضع ایران اقدامی کنند در تیررس موشکی سپاه و نیروهای مسلح قرار دارند، بنابراین هر کشوری که بخواهد خاکش را در اختیار آمریکایی‌ها علیه ما قرار دهد همان برخوردی که با آمریکا بشود با آن نیز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.