عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، اظهار داشت: شهادت پاداش سال‌ها مجاهدات سردار سلیمانی بود و در آینده هم برای کشور و نظام دستاوردهای زیادی خواهد داشت.

مصادره مراسم تشییع سلیمانی رفتاری بسیار مذموم خواهد بود

تحلیلگر اصولگرای مسائل سیاسی در ادامه سخنانش گفت: سیل جمعیتی که برای تشییع سردار شهید آمده بودند باعث می‌شود بتوانیم بگوییم سردار حاج‌قاسم سلیمانی با شهادتش وحدت در بین ایرانیان را پررنگ کرد. به همین دلیل باید گفت اینکه گروهی بخواهند این تشییع را مصادره به مطلوب کنند، رفتاری بسیار مذموم خواهد بود. البته چنین رفتاری از اهل فکر بعید است و هر کسی این کار را انجام دهد باخته است. 

دستاوردهای کلانی با شهادت سردار سلیمانی در انتظار ایران است

او همچنین در ادامه افزود: دستاوردهای کلانی با شهادت سردار سلیمانی در انتظار ایران است. اگر میلیاردها تومان خرج می‌کردیم، به اندازه تشییع سلیمانی نمی‌توانستیم برای نظام تبلیغ کنیم. آمریکا این تصور را داشت که اگر تحت‌ تاثیر اتفاقات‌ آبان‌ماه و گرانی‌ها به ایران ضربه بزند، مردم پشت نظام را خالی می‌کنند. در واقع آمریکایی‌ها فکر می‌کردند مردم به ترور سردار سلیمانی واکنش نشان نخواهند داد. اما در عمل همه چیز برعکس شد و ایرانیان از هر طیف و سلیقه‌ای همه با هم نشان دادند همچنان نظام جمهوری اسلامی را از هر مساله دیگری مهم‌تر می‌دانند.

سلیمی‌نمین ادامه داد: کار به جایی رسید که اردشیر زاهدی واکنش تندی نشان داد و حتی فحش‌های رکیکی به آمریکایی‌ها داد تا معلوم شود خون شهید سلیمانی اثر خودش را به خوبی بر جا گذاشته و به نوعی نماد وحدت ایرانیان شده است.

حتماً جنگی شروع نخواهد شد

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در واکنش به شائبه‌هایی که در خصوص احتمال جنگ طرح می‌شود توضیح داد: حتماً جنگی شروع نخواهد شد. چون آمریکا در شرایطی نیست که با ایران بجنگد. جنگ احتمالی ایران و آمریکا جنگی درازمدت خواهد بود و آمریکایی‌ها به دلایل مختلف آمادگی رویارویی نظامی درازمدت را ندارند.

آمریکا پوشالی است

عباس سلیمی‌نمین در پایان سخنانش گفت‌: آمریکا پوشالی است و من نمی‌دانم چطور عده‌ای از روشنفکران فکر می‌کنند آمریکایی‌ها با یک انگشت می‌توانند ایران را جابه‌جا کنند. در پایان این را بگویم که مردم خاطرجمع باشند قرار نیست جنگی شروع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.