«علی مطهری» عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یکی از پیام های مهم شهادت سردار سلیمانی را با توجه به شخصیت وی مساله وحدت ملی عنوان کرد.

وی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سپهبدشهید سلیمانی یک فرد متفکر با بینش اجتماعی و سیاسی معتدل بود. به عبارتی می‌توان وی را انسانی خوش فکر و به دور از تندروی توصیف کرد. فردی که مصلحت و وحدت در جامعه را همواره در نظر داشت.

مطهری با ارزشمند توصیف کردن وحدتی که در کشور پیرامون تشییع پیکر سردار سلیمانی ایجاد شده است، تاکید کرد: وظیفه افرادی چون ما که برای بزرگداشت شهادت وی تلاش می‌کنیم این است که باید به آرمان او احترام بگذاریم و این وحدتی که الان در کشور ایجاد شده است را حفظ کنیم. نباید با مصادره به مطلوب کردن شخصیت و جایگاه سپهبد سلیمانی و فرصت‌طلبی، از محبوبیتی که میان ایرانیان داشتند به وجهه وی ضربه بزنیم. این که پس از این یک عده مدعی شوند این شهید بزرگوار متعلق به ما بوده است، برخلاف رویه آن شهید است.

نماینده مردم تهران با یادآوری دیدار خود با سردار شهید سلیمانی افزود: ایشان فرد بسیار معتدلی بود. من وقتی با وی ملاقات داشتم، متوجه شدم کاملا مشی اجتماعی و سیاسی معتدلی دارند و حتی به من گفتند که نظرات و مواضع شما را می‌بینم و با عبارتی تاییدآمیز از آنها صحبت کردند.

وی با تاکید بر ضروت استفاده از انسجام و وحدت ایجاد شده در سایه شهادت سردارسلیمانی خاطرنشان کرد: نخستین بهره‌برداری ما از شرایط ایجاد شده می تواند در همین انتخابات پیش‌رو محقق شود تا مردم حضور پرشور داشته باشند. ارکان دخیل در انتخابات، چه شورای نگهبان و چه وزارت کشور، باید به گونه ای عمل کنند که میدان انتخاب مردم باز باشد و مشارکت بالا برود.  چرا که میزان حضور مردم در انتخابات پیام صریحی برای دنیا دارد.  از آنجا که بخشی از تبلیغات غربی‌ها بر این اساس است که مردم ایران ناراضی و معترض هستند، اگر مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، تبلیغ آن‌ها خنثی می‌شود و حساب کار خودشان را خواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نباید این انسجام ملی را خراب کرد. حتی به نظر من خوب است که صدا و سیما صحبت‌های اردشیر زاهدی را پخش کند، ایشان زمانی نماینده ایران در سازمان ملل بوده و زمانی هم وزیر امور خارجه بوده است. مردم باید بدانند که حتی وزیر امور خارجه رژیم سابق هم از مردم ایران دفاع می‌کند و از رفتار آمریکا اعلام انزجار می‌کند. اگر این کار صورت بگیرد مردم ارزش انقلاب را بیشتر می‌فهمند. اگر نظام ما در جهت استفاده از این ظرفیت‌های وطن‌دوستانه بتواند استفاده کند، آنگاه دشمنان جمهوری اسلامی نیز با این اقدام پیام خود را دریافت می‌کنند و عبرت می‌گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.