علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدات قبلی‌اش نسبت به هرگونه پاسخ نظامی ایران به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاهاظهار داشت: موضع جدید آقای ترامپ با حرف قبلی او سازگار نیست؛ چراکه تهدید کرده بود اگر ایران اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد ۵۲ نقطه ایران را خواهد زد، اما در نطق دیشب او دیدیم که عقب نشینی کرد.

وی افزود: این موضوع ناشی از ترس و آماده نبودن آمریکا برای جنگ است؛ چون  احساس می‌کند اگر بخواهد دوباره مرتکب جنایتی شود، ایران پاسخ می‌دهد و ممکن است این پاسخ در کل غرب آسیا باشد و آنها آمادگی چنین جنگی را ندارند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: اگر جنگ واقعی صورت بگیرد ـ مخصوصا جنگ زمینی ـ  و تعدادی از آنها کشته شوند، با اعتراضات شدید مردم آمریکا مواجه می‌شوند، لذا قابل ادامه دادن برای آنها نیست.

مطهری همچنین یادآور شد: درست است که اینها از طریق هوا و دریا می‌توانند از راه دور شلیک کرده و آسیب برسانند، اما اگر جنگ واقعی صورت بگیرد ـ که بنا باشد سربازانشان کشته شوند ـ به زودی عقب‌نشینی می‌کنند. برای همین ترامپ منتظر فرصتی بود که به صورتی از زیر بار حمله مجدد فرار کند، لذا در اظهارات اخیرش ادعا کرد که تلفات جانی نداشتیم، بنابراین دیگر اقدامی نخواهیم کرد. این واکنش نشان‌دهنده قدرت ایران و ترس آمریکا از جنگ واقعی است.

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آن دکوری که اینها برای مصاحبه شب گذشته ترامپ تهیه کرده بودند قابل توجه است که جمعی از اعضای هیات دولت و فرماندهان ارشد نظامی‌شان در کنار و پشت سر ترامپ ایستاده بودند، یعنی می‌خواستند قدرت‌نمایی کنند. این نشان می‌دهد که قدرت ایران برای آنها خیلی مهم است.

مطهری یادآور شد: ما دقیقا نمی‌دانیم تلفات سربازان آمریکایی در چه حد بوده است اما آمریکایی‌ها سابقه پنهان کردن تلفات خودشان را دارند، همان طور که در عراق در جنگ سال 2003 تلفاتی داشتند اما ابتدا پنهان می‌کردند؛ چرا که می‌خواهند خود را یک قدرت شکست‌ناپذیر در دنیا جلوه دهند و کشته شدن سربازانشان برایشان خیلی مهم است. 

وی با بیان اینکه ممکن است آمریکایی‌ها کشته‌هایی داشته‌اند که می‌خواهند پنهان کنند تا از این مخمصه فرار کنند، اضافه کرد: باید دید واقعیت چه بوده است؟ البته برای ما کشته شدن سربازهای آمریکایی هدف اصلی نیست. ما اگر قرار باشد تلافی کنیم باید با فرماندهان بزرگشان و حتی مقامات عالی‌رتبه‌شان تلافی کنیم. ما خیلی مشتاق نیستیم که سربازان آنها مورد هدف باشند چراکه اینها از اقشار فقیر آمریکا هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.