این نشریه روز پنجشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد که سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس سردمدار مبارزه با القاعده و داعش بود و به این طریق بارها منجی آمریکا شد.

روزنامه نوشته است حالا ترور او از سوی آمریکا باعث شده است تا همه دشمنان قسم خورده واشنگتن با یکدیگر متحد شوند.

ساوت چاینا ادامه می دهد حملات موشکی که ایران به پایگاه های آمریکا در عراق در اوایل روز چهارشنبه انجام داد ثابت کرد که ایران در آنچه می گوید و در مقام انتقامجویی از واشنگتن ثابت قدم است و بلوف نمی زند.

این گزارش تصریح می کند کسی که بارها منجی آمریکا بود و کمک حال این کشور برای برون رفت از چالش های منطقه ای شد از سوی واشنگتن ترور شد این مصداق شلیک دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به خود است.

نشریه تاکید کرده است آمریکا مردی بسیار محبوب در سراسر منطقه را هدف قرار داد این کشور هنوز هم در تلاش است تا ترور این سردار بزرگ را توجیه کند و او را به شاخه ها و فعالیت های تروریستی مرتبط سازد حال آنکه او فرمانده یک سپاه بود و هرگز این برچسب ها به او نمی چسبد.

روزنامه نوشت در نظرسنجی که دانشگاه مریلند در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام داد ضریب محبوبیت سردار سلیمانی ۸۳ درصد بود که به مراتب بیش از دیگران بوده است.

ساوت چاینا در این مطلب آورده است با نظرداشت مقام بالای این سردار ایرانی و همچنین خدماتی که او برای کشورهای منطقه انجام داده بود طبیعی است که ایران و حتی کشورهای دیگر منطقه دست به تلافی جویی بزنند و حمله موشکی ایران تازه آغاز این فرایند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.