این مراسم با حضور مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، سفرا و مقامات کشورهای مختلف از جمله ژاپن و با حضور باشکوه ایرانیان مقیم، علاقه مندان ژاپنی، مسلمانان و اتباع کشورهای مختلف و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر سفیر ایران در ژاپن، حجت الاسلام ساوادا مدیر جامعه المصطفی و سفیر سوریه در توکیو به تشریح نقش و شخصیت شهید سلیمانی در راه مبارزه با تروریسم، داعش و گروه های تکفیری در منطقه پرداختند.

سفیر سوریه در ژاپن در این مراسم ضمن ابلاغ تسلیت رئیس جمهوری و مردم سوریه به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران گفت: شهید سلیمانی در سوریه برای مبارزه با تروریسم و شیطان بزرگ و از بین بردن داعش که برای نابودی اسلام طراحی شده بود مبارزه کرد.

او گفت: ایران و سوریه دو کشور محور مقاومت با هم متحد هستند و پیروز خواهند شد ملت سوریه از ترور سردار سپهبد سلیمانی بسیار شوکه شده است.

شعر خوانی، نوحه خوانی و مداحی از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت سردار سرافراز شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یادبود جانباختگان حادثه سقوط هواپیما بود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با بیش از ۱۱۳ قطعه عکس با موضوع "حاج قاسم سلیمانی، چهره بین المللی مبارزه با تروریسم" در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در محل سفارت کشورمان در ژاپن برپا شد.

این نمایشگاه و تصاویر مرتبط از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن تهیه و به نمایش درآمد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق در واکنش به شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.