به گزارش شبکه اسکای نیوز، در این بیانیه آمده است که این اداره پیامی از ایران در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی دریافت کرده است.

پیش از این هیأت ایمنی حمل و نقل کانادا نیز اعلام کرد که برای بررسی موضوع در محل سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراین در جنوب تهران حضور خواهد یافت.

این هیأت در اطلاعیه‌ای با اشاره به دعوت‌نامه ایران برای حضور در محل حادثه سقوط هواپیمای حادثه دیده اعلام کرد که درخواست تهران را در این خصوص پذیرفته و در حال تدارک این سفر است.

این اظهارات بدنبال آن صورت می‌گیرد که علی ربیعی سخنگوی دولت پنجشنبه شب اعلام کرد: طبق قواعد بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری که سانحه در آن رخ داده است (ایران)، سازمان هواپیمایی کشوری صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز (اوکراین)، مالک هواپیما (اوکراین) کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می‌توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون نماینده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ایران از شرکت بوئینگ نیز می‌خواهد نماینده‌اش را برای حضور در فرایند بررسی جعبه سیاه هواپیما اعزام کند.

ربیعی گفت که از حضور کشورهای مرتبط دیگر که اتباع آنها در این حادثه تلخ جان باخته‌اند نیز در فرایند بررسی استقبال می‌کنیم.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (۱۸ دی) تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد در منطقه "محمود آباد" شهریار و نزدیک شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.