به گزارش شبکه خبری راشا تودی، زلنسکی خواست از تئوری‌های توطئه، نتیجه‌گیری‌های عجولانه و مطالب تایید نشده اجتناب کنند.

زلنسکی اعلام کرد که اوکراین آماده بازگرداندن اجساد قربانیان به کشور است.

شایعاتی در مورد شلیک موشک به سمت هواپیمای مسافربری اوکراینی که روز چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. برخی کشورهای غربی نیز مدعی شدند که یک موشک به صورت اشتباهی به سمت این هواپیما شلیک شده است.

این درحالی است که سخنگوی دولت ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ سیستم عملیات روانی دولت آمریکا و همراهان آگاه و ناآگاه آنها با این دروغ‌پردازی‌ها بر زخم‌های جانکاه خانواده‌های داغدار نمک می‌پاشند.
عی ربیعی گفت : طبق قواعد بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که سانحه در آن رخ داده است (ایران)، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز است (اوکراین)، مالک هوایپما (اوکراین) کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند. هم اکنون نماینده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ما از شرکت بوئینگ نیز می خواهیم نماینده خود را برای مشارکت در فرایند بررسی جعبه سیاه اعزام نمایند.

علی عابدزاده‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با بیان اینکه آتش بیش از یک دقیقه در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی بوده است و قبل از سقوط، شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می‌شد، تاکید کرد: امکان انفجار این هواپیما بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود ندارد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.