«کتائب حزب الله عراق» یکی از مهمترین گروه های مقاومت اسلامی عراق که آمریکایی ها به شدت از آن بیمناکند، در روزهای اخیر پخش دوباره فیلم های شکار سربازان و کاروان های نظامی آمریکا را در دوره ۹ ساله اشغال آغاز کرده است.

کتائب حزب الله عراق از دیدگاه آمریکایی ها، میراث جهادی «ابومهدی المهندس» فرمانده ارشد الحشد الشعبی عراق است که از آموزش بالای چریکی برخوردار است.

وعده و وعیدهای این گروه مقاومت که یکی از منظم ترین و ورزیده ترین گروه های جهادی عراق است علیه نیروهای آمریکایی بخشی از این کابوس هولناک نظامیان آمریکایی است.

کتائب حزب الله عراق در جنگ با داعش همواره به عنوان نیروی ضربتی، اطلاعاتی و توپخانه ای در خطوط مقدم درگیری قرار داشت و در بسیاری از جبهه ها نقش کلیدی در شکست داعش بازی کرده است.

همزمان گروه عصائب اهل الحق بزرگترین گروه مقاومت از حیث نیروی رزمی بعد از نیروهای وابسته به مقتدا صدر، نیز در شبکه های رسانه های وابسته به خود، پخش عملیات هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی را در دوره اشغال آغاز کرده است.

نظامیان آمریکایی پخش مجدد این صحنه های شکار سربازان و کاروان های نظامی خود را پیام روشنی مبنی بر تهدید این نیروها در صورت اصرار بر ماندن در عراق می دانند.

این کابوس با حملات موشکی ایران به دو پایگاه مهم آمریکایی در اربیل و استان الانبار در یکی از ویدئوهایی که سربازان آمریکایی از داخل پایگاه منتشر کرده اند، آشکار شده است.

چند تن از سربازان آمریکایی با هربار اصابت موشک های «قیام» به ضجه و گریه افتاده و به درگاه خدا دعا می کنند که اگر از این معرکه جان سالم به در بردند دیگر به عراق برنگردند.

بیانیه های گروه های مقاومت مانند کتائب، عصائب، النجباء، سید الشهداء، سرایا السلام همگی بر اعلام آمادگی برای جهاد علیه نیروهای آمریکایی است.

قبل از فرار نظامیان آمریکایی، تعدادی از کسانی که به عنوان مزدوران و عوامل آمریکا در عراق شناخته می شود، با بستن کوله های خود، خاک عراق را ترک کرده اند.

«ابوآلاء الولایی» دبیرکل کتائب سید الشهداء در توئیتی وعده داده است که نیروهای آمریکایی با ذلت و سرافکندی مجبور به ترک خاک عراق شوند و انتقام خون شهیدان را از آنها می گیریم.

الولائی با یاداوری خاطرات دوران اشغال افزوده است: مقاومت عراق ۱۷ هزار نیروی اشغالگر آمریکایی را به هلاکت رساند و واشنگتن دست به دامن مقاومت و دولت عراق شد تا توافقنامه عقب نشینی نیروهایش را امضا کنند و بعد به دروغ اعلام می کند فقط چهار هزار و ۵۰۰ سربازش در عراق کشته شده اند.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق نیز بعد از پایان حملات موشکی ایران به عین الاسد در الانبار و اربیل گفت: اینک نوبت عراق است تا حق شهید ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت را از آمریکایی ها بگیرد.

گزارش ها حاکی است که آمریکایی ها دوباره به ایام بی اعتمادی به عراقی ها برگشته اند و برای همین با هر حرکت غیرمنتظره با دستپاچگی برخورد می کنند و به صدا درآمدن آژیرهای خطر سفارتخانه اش هر شب در بغداد، روحیه معدود سربازان باقی مانده در آن را دچار آشفتگی و عدم تعادل روانی کرده است.

گرچه هنوز عملیات شکار سربازان و کاروان های نظامی آمریکایی در عراق آغاز نشده، اما انتظار مرگبار اینکه این لحظه کی فرا می رسد، نظامیان آمریکایی را دوباره دچار کابوس های شبانه کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.