«آیت الله سید علی سیستانی» در بیانیه اش که «سید احمد الصافی» امام جمعه کربلا آن را برای نمازگزاران خواند گفت: همه جریان های سیاسی به مسوولیت ملی خود برای رسیدن به اجماع نظر پیرامون آینده عراق عمل کنند.

وی با اشاره تلویحی به دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی عراق، بر ضرورت اینکه اداره کشور در دست عراقی ها بدون دخالت بیگانگان باشد، تاکید کرد.

آیت الله سیستانی در این بیانه تصریح کرد که تحولات اخیر رخ داده از جمله تجاوزهای خطرناک و نقض مکرر حاکمیت عراق مقارن با ضعف کاملا آشکار مسوولان امر در حفاظت از کشور در برابر این نقض ها و تجاوزها بخشی از آن ناشی از تبعات بحران داخلی جاری در عراق است.

مرجعیت عالی دینی عراق در این بیانیه یادآورشد که باید همه به طور جد بیندیشند اگر برای این وضعیت راه حلی نیابند و همچنان هر طرف بر مواضع خود بدون هیچ گونه کوتاهی اصرار کند، چه برسر عراق خواهد آمد.

آیت الله سیستانی پیشبینی کرده است که این شرایط باعث عمیق تر شدن مشکلات در همه ابعاد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می شود و زمینه را برای دخالت بیشتر دیگران در امور داخلی عراق به منظور تحقق مطامع خود فراهم می کند. 

مرجعیت عالی دینی عراق تاکید کرد که راه حل خروج از بحران کنونی تحقق انتظارات طالب کنندگان به اصلاحات در چارچوب هایی که مرجعیت عالی دینی در طول هفته های گذشته پیرامون آن سخن گفته، است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.