«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از او خواست تا واشنگتن نمایندگانی به بغداد جهت بررسی و تدوین مکانیزم اخراج نظامیان آمریکایی، اعزام کند.

عبدالمهدی گفت که نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می‌شوند و هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می‌کنند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، عبدالمهدی همچنین بر مخالفت عراق با عملیات‌هایی که نقض حاکمیت این کشور است، تأکید کرد.

او از تلاش‌های عراق و تماس‌های آن با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن عراق به صحنه جنگ خبر داد.

دفتر عبدالمهدی در بیانیه‌ای اعلام کرد که او از پامپئو برای اعزام نمایندگانی به عراق جهت تدوین مکانیزم اجرای مصوبه مجلس نمایندگان عراق درباره خروج امن نظامیان آمریکایی، درخواست کرد.

عبدالمهدی همچنین بر علاقه‌مندی عراق برای حفظ روابط حسنه با همسایگان و دوستان این کشور در سطح جامعه جهانی، حفاظت از دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی در عراق و حمایت از کسانی که در اراضی عراق حضور دارند، تأکید کرد.

او افزود که اولویتش مبارزه با تروریسم، داعش و خشونت از یک سو، بازسازی عراق، تحقق توسعه اقتصادی و حمایت از حاکمیت کشور، استقلال، وحدت ملی و تحقق امنیت و ثبات عراق و منطقه از سوی دیگر است.

بامداد جمعه گذشته، پهپادهای آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای این کشور با نقض قوانین عراق و قوانین بین‌المللی سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود به همراه ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.