به گزارش پایگاه خبری «النشره» لبنان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با همه توان و امکانات می خواهد مردم جهان را قانع کند که ایران این هواپیما را سرنگون کرده تا آن را محکوم کند.

این پایگاه خبری افزود: برغم این که دلایل و مستندات آمریکا به دلیل اتمام نیافتن تحقیقات لازم، ضعیف شمرده می شود، اما این کشور می خواهد بر این موضوع به طور فشرده تمرکز و جریان سازی کند.

النشره نوشت: دلایلی که آمریکا برای متهم کردن ایران مطرح می کند بی شباهت به بهانه هایی نیست که در پی آن در سال ۲۰۰۳ میلادی به عراق حمله نظامی کرد.

روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت نیز در گزارشی به جزییات سقوط این هواپیما و واکنش مسوولان اوکراینی، آمریکایی، ایرانی و کانادایی پرداخت و بخشی از بیانیه وزارت راه و شهرسازی کشورمان را منتشر کرد که در آن ادعاهای آمریکا در باره هدف قرار دادن این هواپیما توسط موشک زمین به هوا تکذیب شده است.

روزنامه مسیحی «الجمهوریه» هم با استناد به گفته های «وادیم پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین نوشت: مقام های آمریکایی اطلاعات مهمی را به مقام های «کی یف» پایتخت اوکراین در باره سرنگونی هواپیمای این کشور در ایران منتقل کرده اند.

این روزنامه به نقل از حساب توییتری وزیر امور خارجه اوکراین نوشت: وی و «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین با نمایندگانی از آمریکا از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور ملاقات و اطلاعات مهمی را که آمریکا در این خصوص به آنان منتقل کرده است بررسی کردند.

پایگاه خبری لبنان ۲۴ نیز به گزارش تصویری صدا و سیمای ایران در باره حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و نوشت: در این گزارش تصویری ۲ دستگاه در یک صندوق چوبی نشان داده می شود که می گویند صندوق سیاه این هواپیما هستند که بشدت آسیب دیده اند. با این همه، امکان دسترسی به حافظه و بررسی آن ها وجود دارد.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (۱۸ دی) تهران را به مقصد کی‌یف ترک می‌کرد در منطقه «محمود آباد» شهریار و نزدیک شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.