این روزنامه روز شنبه در مطلبی نوشت سفارت ایران در پکن در فضای مجازی از طریق تارنمای ویبو مطالبی را در خصوص حمله انتقامجویانه موشکی به پایگاه های آمریکا در عراق منتشر کرده که مورد توجه و استقبال کاربران چینی قرار گرفته است.

همزمان بنا به همین گزارش سفارت آمریکا در چین هم اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره حمله ایران به پایگاه های این کشور در عراق را به زبان چینی منتشر کرده است که نسبت به مطالب منتشر شده سفارت ایران با اقبال کمتری مواجه شده و مورد انتقاد بسیاری از کاربران واقع شده است. 

گزارش حاکی است کاربران چینی که بابت افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا نگرانند، شاهد جنگ لفظی سفارتخانه های دو کشور در فضای مجازی ویبو با ادبیات استاندارد چینی هستند ویبو رسانه اجتماعی چینی است توئیتر چین محسوب می شود.

کاربران نوشته اند این نشان می دهد که امروز ویبو چین به مراتب آزادانه تر از توییتر عمل می کند که محدودیت هایی را برای کاربران در نظر می گیرد و توئیت های آنها را حذف می کند بویژه وقتی موضوع به آمریکا مربوط باشد.

رادیو بین المللی چین هم در این ارتباط گزارش کرده است چین به عنوان طرف ثالث، در رسانه ویبو هیچ مقاله ای از سفارت های ایران و آمریکا را پاک نمی کند از این رو کاربران چینی می توانند شاهد نبرد مجازی شدید دو کشور باشند نکته جالب توجه این است که بخش اظهار نظر سفارت ایران اکثراً حاوی ستایش بوده و در بخش اظهار نظر مطالب سفارت آمریکا، بیشتر محکومیت به چشم می خورد.

کاربران دیگری هم گفته اند بهتر است این دو کشور بجای رویارویی نظامی با یکدیگر در فضای مجازی برخورد کنند از جمله به طنز نوشته اند که دو کشور می توانند در منطقه «لیانگ ما چیا» که محل استقرار سفارتخانه های خارجی است با یکدیگر رودر رو شوند البته رودرویی لفظی!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.