به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر رسانه‌ای شیخ قاسم الطائی، از مراجع دینی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الطائی در حال بررسی معرفی خود به عنوان نامزد تصدی منصب نخست‌وزیری عراق است.

در این بیانیه آمده است، الطائی درخواست‌های زیادی را از تظاهرکنندگان به ویژه در استان ذی‌قار برای کاندیداتوری دریافت کرده است و معترضان عراقی در پیام‌هایشان به قاسم الطائی‌، به وی گفته‌اند که نسبت به قدرت او برای بیرون کشیدن کشور از شرایط کنونی اطمینان دارند.

دفتر رسانه‌ای شیخ قاسم الطائی در ادامه آورده است: الطائی برنامه کامل و جامعی را برای نخست وزیری دارد که شامل نابودی فساد و تحویل فاسدان از سال ۲۰۰۳ تا کنون به دادگاه است و برای تحقق این هدف هیچ توجهی به جایگاه و مقام فاسدان ندارد.

طبق بیانیه این دفتر، الطائی تا بدین لحظه تصمیمی در این باره نگرفته است اما به شکل جدی آن را بررسی می‌کند.

تظاهرات مردمی عراق پس از آغاز آن در یکم اکتبر و توقف کوتاه جمعه وارد صدمین روز خود شد. در پی گسترده شدن این تظاهرات عادل عبدالمهدی ناگزیر به استعفا از سمت نخست‌وزیری عراق شد.

قاسم الطائی که از مؤسسان جریان صدر عراق است، اخیرا تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه عراق مبنی بر وضع تحریم‌های شدید و وارد کردن ضربات نظامی را "سخن گفتن به زبان اوباش" دانست و به ترامپ توصیه کرد با آتش بازی نکند.

وی افزود: فرزندام امام حسین(ع) از مرگ هراسی ندارند بلکه با آن مانوس هستند و از امام مهدی در این راه الهام می‌گیرند تا پیروز شوند و اراده آنها تقویت شود و نه تو و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند این ویژگی را از مردم عراق بگیرد.

شیخ طایی ادامه داد: جنگ آمریکا علیه عراق، هیچ توجیه قانونی و مجوز بین‌المللی ندارد و نادیده گرفتن شورای امنیت است و از این رو آمریکا مسؤول تمام جنایت‌های خود در عراق است و اگر فلان شخصیت عراقی هم از آمریکا به عراق دعوت کرده باشد او نماینده مردم عراق نیست و ملت عراق خودشان موضع خود را اعلام می‌کنند و منافع خود را تشخیص می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.