روز شنبه هزاران نفر از مردم اسکاتلند در هوای بارانی به خیابان‌های گلاسکو آمدند و برگزاری همه‌پرسی دوباره در مورد استقلال از انگلیس را خواستار شدند. 

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، این اولین راهپیمایی حامیان استقلال از لندن از زمان پیروزی قابل توجه حزب ملی اسکاتلند در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس است. در این انتخابات، این حزب توانست ۴۸ کرسی از مجموع ۵۳ کرسی اسکاتلند در پارلمان را از آن خود کند.

راهپیمایی امروز توسط جنبشی موسوم به «همه تحت یک پرچم» (AUOB) سازماندهی شده بود. این جنبش از حالا برگزاری هفت راهپیمایی مشابه دیگر را هم برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی علیه حزب محافظه‌کار حاکم در لندن، پرچم‌های کاتالونیا، منطقه استقلال‌طلب اسپانیا، را هم به دست داشتند. 

مردم اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ در یک همه‌پرسی برای استقلال از انگلیس شرکت کردند. در آن همه‌پرسی ۵۵ درصد  شرکت‌کنندگان به ادامه اتحاد با انگلیس رأی دادند، اما نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در اسکاتلند نشان می‌دهد با جدی شدن احتمال جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، گرایش به استقلال از انگلیس و ماندن در اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی در اسکاتلند افزایش یافته است.

«نیکلا استرجون» رهبر حزب ملی اسکاتلند با بیان اینکه این منطقه نباید بر خلاف میل ساکنانش از اتحادیه اروپا خارج شود، از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس خواسته با برگزاری همه‌پرسی مجدد موافقت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.