ایوب حمید رئیس کمیسیون کشاورزی و جهانگردی مجلس لبنان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن تشکر از ایوب حمید و نبیه بری رئیس مجلس لبنان بابت تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مسئله مهمی برای ایران و جریان مقاومت بود چرا که ایشان شخصیتی ممتاز بوده و پشتوانه‌ای عظیم برای جبهه مقاومت به حساب می‌آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی با برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام شده است، افزود: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بازتاب گسترده‌ای در منطقه و جهان داشت و آمریکا را رسوا کرد. چرا آمریکا علی‌رغم ادعای مدیریت جهانی، در کشوری دیگر دست به ترور می‌زند و پس از آن به صراحت این موضوع را اعلام می‌کند؟ در حالی که ترور دزدانه حقارت یک دولت را می‌رساند.

وی با اشاره به بازتاب گسترده شهادت سردار سپهبد سلیمانی در ایران و جهان ادامه داد: کمتر حادثه‌ای در ایران داشتیم که این‌چنین مردم را یکپارچه به صحنه بیاورد. انقلاب با شهادت ایشان بار دیگر نیرو گرفته و زنده شد. آمریکا تصور می‌کرد با شهادت ایشان خللی در حمایت ایران از جریان مقاومت ایجاد می‌شود در حالی که این اشتباه فاحش و همیشگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

لاریجانی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، فعالیت هسته‌ای متوقف می‌شود، در حالی که پیشرفت ما با شدت بیشتری ادامه یافت. از ابتدای انقلاب نیز پس از شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری، آیت‌الله بهشتی، حجت‌الاسلام باهنر و آقای رجایی، آمریکا تصور می‌کرد انقلاب متوقف شده و فرو می‌ریزد، در حالی که خون جدیدی به انقلاب تزریق شد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تاکید کرد: ترامپ پس از ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی با انتشار پیامی نمک بر زخم مردم ایران ریخت و همین موضوع مردم ایران را خشمگین‌تر کرد، از طرفی در مجلس شورای اسلامی هم طرح سه فوریتی در مورد شناسایی پنتاگون به عنوان نیروی تروریستی تصویب شد.

وی با بیان اینکه حوادث عراق، لبنان و سوریه نشان‌دهنده طراحی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه با یکدیگر مرتبط است، افزود: مشکلات و ناکارآمدی‌هایی در اداره این کشورها وجود دارد، اما تبدیل آن به بحران امری طراحی شده است، چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌کنند جریان مقاومت قوی شده است و با ایجاد مشکل در سوریه، لبنان و عراق، می‌توانند جریان مقاومت را از بین ببرند، از طرفی با اعمال تحریم‌ها علیه ایران نیز تصمیم به اعمال فشار حداکثری بر ایران داشتند که به اهداف خود نرسیدند.

ایوب حمید رئیس کمیسیون کشاورزی و جهانگردی مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در تمامی مراحل سخت و با وجود تحریم‌های ظالمانه در مقابل استکبار مقاومت و ایستادگی کرده و توانسته است توطئه دشمنان را نقش بر آب کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و در نهایت پیروز خواهد شد، افزود: این پیروزی به دلیل وجود رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و درایت مسئولان ایرانی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و جهانگردی مجلس لبنان با بیان اینکه اطمینان داریم نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جبهه مقاومت تداوم خواهد داشت، گفت: حمایت از جبهه مقاومت شیوه‌ای است که امام خمینی (ره) بنیانگذاری کرده و ایران همواره از تمامی کشورها و ملت‌های مستضعف حمایت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.