سمیرا احمد ادعا کرده بود که برای کار در یک برنامه به عنوان مجری در مقایسه با مورد کاری کاملا مشابه کار یک مجری مرد، حقوق کمتری دریافت کرده و ازینرو بیش از ۹۰۰ هزار دلار از بی‌بی‌سی طلبکار است.

بی‌بی‌سی در پرونده شکایت این زن مجری با نام سمیرا احمد با عنوان «تبعیض جنسیتی» شکست خورد و باید به او حقوق برابر با مجری مرد بپردازد.

سمیرا احمد برای هر قسمت از این برنامه ۴۴۰ پوند(۵۷۵ دلار) دریافت می‌کرده حال آنکه آقای «جرمی واین» برای هر قسمت ۳ هزار پوند(۳۹۰۰ دلار) دریافت می‌کرده است بنابر این او اکنون ۷۰۰ هزار پوند(۹۱۵ هزار دلار) بابت مابه‌التفاوت پرداخت با مجری مرد، از بی‌بی‌سی طلبکار است.

بی‌بی‌سی ادعا کرده که اجرا و کار این دو مجری زن و مرد «نقش‌های کاملا متفاوت» از هم بوده اما قاضی پرونده دیروز جمعه در پایان روند دادرسی که از ماه نوامبر آغاز شده بود رای به حقانیت این مجری زن داد و در رای دادگاه تاکید کرد: کار این زن در برنامه «Newswatch»(ساعت اخبار) شبیه به کار آقای «جرِمی واین» در برنامه «Points of View»(نقطه‌نظر) و مطابق با «قانون معاهده برابری جنسیتی سال۲۰۱۰» است.

سمیرا احمد در طی دادگاه،  گفته بود: نمی‌توانم درک کنم که چگونه برای من، به عنوان یک زن، مبلغی پایین‌تر از جرمی وین،  به عنوان یک مرد، برای ارائه برنامه‌ و انجام کارهایی بسیار مشابه، تا این اندازه میزان حقوق و دستمزد پایین باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.