حمید استیلی پس از شکست ۲ بر یک تیم فوتبال امید برابر کره‌جنوبی گفت: در این بازی جنوبی دو نیمه کاملا متفاوت داشتیم, ۲۰ دقیقه ابتدای بازی را خوب شروع کردیم و یک شانس گل هم داشتیم که قائدی توپ را وارد دروازه نکرد.

وی اضافه کرد: می‌توانستیم دروازه حریف را در ابتدای بازی کنیم اما نشد. بعد از ۲۰ دقیقه انگار بچه‌های ما به خواب رفتند و با اشتباهات زیاد وظایف‌شان را فراموش کردند. برخی از بازیکنان تمرکز کافی نداشتند و در جایگاه‌های خود قرار نگرفتند و به حریف فضا برای شوت‌زنی دادند که همین اتفاق باعث شد دو گل دریافت کنیم.

استیلی اظهار داشت: در این شرایط بازگشت به بازی خیلی سخت است و همان‌طور که می‌دانید در این رده سنی وقتی با ۲ گل از تیم خوبِ کره عقب می‌افتید, کار برای بازگشت به بازی سخت است. در ادامه سعی کردیم تغییراتی ایجاد کنیم که فکر می‌کنم تغییرات خوبی بود. با آمدن شجاعی به بازی، شرایط بهتری پیدا کردیم و توانستیم در نیمه دوم بازی را کنترل کنیم و حریف را از دروازه دور نگه داریم.

سرمربی تیم فوتبال امید ادامه داد: در نیمه دوم اجازه موقعیت سازی به کره را ندادیم و توانستیم شانس گلزنی ایجاد کنیم و قطعا شایسته این بودیم که حداقل یک امتیاز کسب کنیم اما بازهم بدشانس بودیم و موقعیت‌های‌مان از دست رفت, مخصوصاً در دقایق پایانی در آستانه گلزنی بودیم ولی این فرصت را هم از دست دادیم.

استیلی در خصوص دلیل اشتباهات بازیکنان ایران گفت: اشتباهی است که برای بازیکنان پیش می‌آید. بازی با ازبکستان نیمه اول خوبی نداشتیم و در نیمه دوم سعی کردیم بهتر شویم. در این بازی هم نیمه دوم بهتر شدیم و شانس‌هایی ایجاد کردیم و می‌توانستیم به گل برسیم. از طرفی فاصله بازی‌ها هر سه روز یک بار است و بازیکنان واقعاً خسته می‌شوند. بازیکنان ما تلاش کردند بهترین عملکردشان را داشته باشند.

وی یادآور شد: تیم کره تغییرات بسیار زیادی داشت و موضوع این است که تیمی چون کره با ۲۳ بازیکن کامل و آماده به مسابقات می‌آیند. کره با ۷ تغییر نسبت به ترکیب قبلی خودش به میدان آمده بود. البته ما خوب آنها را آنالیز کرده بودیم و با همان شیوه بازی کردند، اما نفرات تغییر کرده بودند. روش آنها را برای رسیدن به گل پیش‌بینی می‌کردیم، اما متأسفانه وقتی در پست‌هایی که تعریف شده بود، فضا را خالی کردیم این فرصت را به کره دادیم که به گل برسند. وقتی دوباره آمدیم و وظایف را به درستی انجام دادیم، دیدید که بازی را کنترل کردیم، اما نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان درباره دیدار روز چهارشنبه با چین گفت: از چین هم شناخت خوبی داریم. این آخرین شانس ما است و اگر می‌خواهیم در مسابقات بمانیم، حتماً باید در این بازی برنده باشیم. راه دیگری جز پیروزی نداریم. همه تلاش‌مان را خواهیم کرد و آماده‌ترین بازیکنان را به میدان می‌فرستیم و بازیکنان‌مان باید به لحاظ ذهنی و فیزیکی در آماده‌ترین سطح باشند. بازیکنان ما اگر مانند نیمه دوم دیدار با ازبکستان و کره‌جنوبی باشند و هر دو نیمه یک کیفیت را ارائه بدهند، حتماً می‌توانند به پیروزی برسند. مشکل ما این است که یک نیمه بازی را از دست می‌دهیم و وقتی فرصتی برای بازگشت و جبران نیست، بازی را از دست می‌دهیم. باید در بازی آخر پیروز شویم و از طرفی اتفاقات طوری رقم بخورد که بتوانیم صعود کنیم.

استیلی با اشاره به تشویق بازیکنان تیم امید از سوی تماشاگران در پایان بازی گفت: فکر می‌کنم تماشاگران از بازیکنان ما راضی بودند که ما را تشویق کردند، چون در نیمه دوم خوب بازی کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.