با رأی اعضای شورای شهر مشهد، ایستگاه آتش‌نشانی شاهنامه، فرهنگسرای پایداری و همچنین حدفاصل بزرگراه میدان جمهوری اسلامی تا پلیس‌راه طرق به‌نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شد.

جلسه رسمی فوق‌العاده شورای شهر مشهد شب گذشته و با دستورکار بررسی «بررسی نامگذاری یکی از معابر شهری مشهدمقدس به‌نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار شد.

گزینه‌های پیشنهادی شهرداری محترم برای نامگذاری به‌نام «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد و شهرداری مشهد و کمیته نامگذاری براساس تاکیدات اعضای شورا، شاخص‌ها و متغیرهای ویژه‌ای را در این خصوص مدنظر داشتند، از جمله اینکه معبر، شریانی اصلی باشد و در کنار تردد عموم مردم، اثرگذاری لازم هم داشته باشد.

با توجه به موارد یاد شده، مجموعه‌ای از نامگذاری‌ها به‌نام «سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی» به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

بر همین اساس، پایگاه آتش‌نشانی شاهنامه، فرهنگسرای پایداری و همچنین حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا پلیس‌راه طرق به‌نام «سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی» نامگذاری شد، پل چندسطحی جمهوری اسلامی نیز به‌نام این سردار رشید مزین می‌شود.

با توجه به جداره‌ها و فضاهای واقع در مسیر این بزرگراه، که یکی از ورودی‌های اصلی شهر مشهد محسوب می‌شود، شهرداری و حوزه فرهنگی و هنری مکلف شد فضاآرایی‌های لازم اعم از نقاشی دیواری و نقوش برجسته را انجام دهد.

گفتنی است؛ تندیس «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نیز که فراخوان آن منتشر شده، در همین محور و جایگاه مناسبی به‌زودی نصب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.