سید عباس موسوی، یکشنبه عصر درباره آخرین تصمیمات کارگروه ویژه رسیدگی به مسائل کنسولی جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: کارگروه ویژه، شنبه با دستور رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه تشکیل شد و ۲۴ ساعته از طریق تلفن ۰۰۹۸۲۱۶۱۱۵۳۰۰۹، آماده ارائه خدمت به مردم عزیز و خانواده گرامی قربانیان این حادثه است.

وی افزود: دستورالعمل لازم برای صدور روادید متقاضیان مرتبط با موضوع در کشورهای افغانستان، سوئد، کانادا، اوکراین، انگلیس و ... به نمایندگی‌های کشورمان اعلام شده و در همین ارتباط، تاکنون به ۵۰ متقاضی اوکراینی و ۹ کانادایی روادید داده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین از دیدار مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه با سفرای سوئد و ایتالیا در خصوص وضعیت جان‌باختگان سایر کشورها خبر داد.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه -هجدهم دی‌ماه- حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند. صبح شنبه -۲۱ دی‌ماه- ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

رئیس‌جمهوری هم در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، تاکید کرد: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.