حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم امین الضرب، اظهار کرد: از سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب تاکید جدی بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی داشتند، اما متاسفانه این اتفاق به درستی رخ نداد و ما شاهد آن بودیم که بسیاری از بنگاه‌ها به جای واگذاری به بخش خصوصی، خصولتی شدند.

به گفته وی اگر دستگاه‌ها دولتی باقی بمانند امکان نظارت بر آنها افزایش می‌یابد و لااقل می‌توان اقدامات‌شان را رصد کرد، اما وقتی خصولتی می‌شوند دیگر امکان این نظارت نیز وجود ندارد و راه برای سوء‌استفاده باز می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از ابتدای انقلاب اعتقاد ما این بود که باید اداره کشور به دست مردم سپرده شود، بیان کرد: در این مسیر دولت می‌تواند برنامه‌ریز، حمایتگر و ناظر خوبی باشد و با استفاده از مالیات حاصل از فعالیت‌های اقتصادی کشور را اداره کنند.

ناطق‌نوری ادامه داد: متاسفانه نگاه چپ‌گرایانه برخی از مسئولان در دولت‌های مختلف باعث شد که ما از این تفکر فاصله بگیریم و وضعیت اقتصاد ما به اینجا برسد.

وی با تاکید بر این موضوع که باید از تجارب دیگر کشورها در زمینه‌ مدیریت اقتصادی استفاده کرد، توضیح داد: صرف این‌که ما از تجربه یک کشور استفاده نمی‌کنیم؛ زیرا آنها مسلمان نیستند نه عقلانی است و نه اسلامی. ما امروز باید از کارآفرینان به دلیل بی‌مهری‌ها و مشکلاتی که در مسیرشان وجود داشته عذرخواهی کنیم و از آنها که با وجود این بی‌مهری‌ها و مشکلات باقی مانده‌اند تشکر کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.