به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد: دلایل کافی برای برکناری ترامپ وجود دارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت که در جلسات استماعی که با هدف تحقیق در موضوع استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برگزار شد، دلایلی به دست آمده است که برای برکناری وی کافی است.

وی در این باره افزود: باور دارم دلایل کافی برای برکناری ترامپ وجود دارد. در حال حاضر توپ در زمین آن هاست یا شهود را فرا می‌خوانند یا بهای دعوت نکردن از شهود را خواهند پرداخت.

این در حالیست که در برابر اصرار نانسی پلوسی در این خصوص، دونالد ترامپ این تلاش‌ها را سیاسی خوانده و خواستار مختومه کردن این پرونده شده است.

گفتنی است، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از تأخیری طولانی بندهای قانونی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را هفته آینده به مجلس سنا ارسال می‌کند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در گفتگویی با شبکه اِی بی سی گفت که درنگ وی در ارسال بندهای قانونی استیضاح دونالد ترامپ، در واقع اقدامی سودمند بوده است.

پلوسی در پاسخ به این پرسش که آیا وی برای ارسال نهایی این بندهای قانونی به مجلس سنا شک و تردید داشت، گفت که تأمل و درنگ وی اقدامی زیرکانه برای خریدن زمان با هدف کسب مدارک محرمانه بیشتر و امکان شهادت «جان بولتون» بود.

پلوسی در این باره گفت: ما احساس می‌کنیم که این [درنگ] نتیجه‌ای بسیار مثبت به بار آورد. ما می‌خواستیم که عموم مردم لزوم حضور شاهدان را درک کنند.

گفتنی است که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۸ دسامبر سال گذشته به استیضاح ترامپ به اتهام سو استفاده از قدرت و مانع تراشی در روند اجرای قانون رأی موافق دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.