رویترز گزارش داد، در حالی که اشتها برای ریسک پذیری به دلیل انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار در چین و امضای قریب الوقوع توافق تجاری میان آمریکا و چین افزایش یافته است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در طی حدود ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۵۳۸ دلار و ۸۴ سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از سوم ژانویه یعنی ۱۵۳۵ دلار و ۷۵ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۵۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی به دنبال مشاهده نشانه هایی از حسن نیت میان ۲ اقتصاد بزرگ جهان و آماده شدن برای امضای توافق تجاری شاهد رشد بوده است.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «دلیل عمده افت قیمت طلا بالا رفتن اشتها برای ریسک پذیری است. آمریکا دیگر چین را به عنوان یک کشور دستکاری کننده ارزی تلقی نمی کند و این مسئله موجب کاهش تنش های اقتصادی بین دو کشور شده است.»

در حالی که تنها یک روز تا امضای فاز نخست توافق تجاری باقی مانده است، خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دیگر چین را یک کشور دستکاری کننده ارز محسوب نمی کند. این اقدام موجب کاهش بیشتر تنش های اقتصادی بین آمریکا و چین شده است.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا گفت، ترجمه توافق به زبان چینی تقریبا به اتمام رسیده و فردا قبل از مراسم امضا منتشر خواهد شد.

اما همچنان این نگرانی وجود دارد که امضای این توافق به معنای پایان جنگ تجاری که موجب آشفتگی بازارها در طی یک سال و نیم گذشته شده است نباشد.

آمارهای دولت چین نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه دسامبر برای اولین بار در طی ۵ ماه گذشته رشد داشته و میزان واردات نیز بیش از حد انتظار بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.