سران سه کشور اروپایی عضو برجام در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند مکانیسم موسوم به «ساز و کار حل و فصل اختلافات» در برجام را به جریان انداخته‌اند.

سه کشور اروپایی در این بیانیه آمیخته به ادعاهای اثبات‌نشده گفته‌اند: «ما به عنوان وزیران خارجه فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده به همراه شرکای اروپایی‌مان منافع امنیتی مشترکی داریم. یکی از آنها، حفظ نظام منع اشاعه هسته‌ای و اطمینان یافتن از این است که ایران هرگز اقدام به ساخت سلاح هسته‌ای نمی‌کند.»

آنها در ادامه درباره توافق هسته‌ای برجام نوشته‌اند: «برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همان‌طور که سران کشورهای ما به روشنی ابراز کرده‌اند نقشی کلیدی در این خصوص بازی می‌کند. برجام یکی از دستاوردهای کلیدی دیپلماسی چندجانبه و معماری نظم اشاعه جهانی است.»

وزیران خارجه سه کشور بار دیگر لفظاً از تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «ما، آشکارا پشیمانی و نگرانی خودمان را از تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام و احیای مجدد تحریم‌ها علیه ایران ابراز کرده‌ و از مه ۲۰۱۸ در راستای حفظ این توافق با هم همکاری کرده‌ایم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.