کابینه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه به واکنش موشکی ایران به اقدام تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی واکنش نشان داد. 

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز»، کابینه سعودی امروز آنچه آن را «تجاوز ایران و نقض حاکمیت عراق» خواند، محکوم کرد و گفت «شورای وزیران سعودی بار دیگر اعلام می‌کند که پادشاهی سعودی تجاوزهای ایران و نقض حاکمیت عراق را محکوم می کند». 

شورای وزیران سعودی پایگاه عین الاسد را که آمریکا در آن مستقر است، «عراقی» توصیف کرد و گفت: «در پی حمله ایران به دو پایگاه نظامی عراقی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن هستند، پادشاهی سعودی اعلام می‌کند که در کنار عراق ایستاده است». 

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

ایران در واکنش به این اقدام تروریستی اعلام کرد که پاسخ می‌دهد و چهار روز بعد پایگاه عین الاسد در غرب عراق را که از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در این کشور است، هدف بیش از ده موشک قرار داد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.