به گزارش آناتولی، اردوغان با انتقاد از جامعه جهانی نسبت به آنچه در ادلب در حال جریان است مدعی شد که آنکارا عزم کافی را برای پایان دادن به آنچه که وی نقض توافق آتش بس از سوی دولت دمشق خواند، دارد.

رییس جمهوری ترکیه در ادامه با خشونت آمیز و خونین خواندن اقدامات دولت دمشق در استان ادلب که به گفته وی برای سنگ اندازی در مسیر سیاسی انجام می شود، جامعه جهانی را برای مقابله با دمشق فراخواند.

استان ادلب که هم اکنون مرکز تجمع تروریست های تحریر الشام (النصره) به شمار می رود، آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه می باشد که به گفته کارشناسان آزاد سازی این استان و بخش هایی از غرب حلب و شرق لاذقیه به پایان تروریسم در سوریه منجر خواهد شد.

در همین حال توافق آتش بسی میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه درخصوص برقراری دوباره آتش بس در شمال سوریه و استان ادلب به امضا رسید.

اما دو روز بعد از آن برخی رسانه ها گزارش دادند که در پی حمله گسترده تروریست ها به استان حلب این توافق آتش بس نقض شده است.

ارتش سوریه نیز در پاسخ به اقدام تروریست ها، دست به حملات موشکی و توپخانه‌ای علیه مقرها و تحرکات عناصر مسلح در حومه‌های غربی و جنوبی حلب زد.

آنکارا هم مدعی است که ارتش و دولت سوریه با کشتار غیرنظامیان توافق آتش بس را در مناطق شمالی سوریه نقض کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.