حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیات دولت،‌ اظهار کرد: در کشوری زندگی می کنیم که سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف وجود دارد و ما باید به سلیقه‌ها، اندیشه‌ها و راه‌های مردم احترام بگذاریم و ایران از آن همه است.

وی خاطرنشان کرد: احساس ما در این شرایط این است که جان هر فرد ایرانی،‌ جان همه ماست.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*{با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی}: کسانی که اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تامین امنیت این اشتباه رخ داده است.

*شهادت سردار سلیمانی، از دست رفتن عزیزانمان در کرمان و از دست رفتن عزیزانمان در جریان هواپیما مظلومانه بود. می‌دانستیم امریکا جنایتکار است اما فکر نمی‌کردیم میهمان یک کشور دیگر را در آن کشور با موشک به شهادت برساند.

*از دست رفتن یک نفر بی گناه به معنای از دست رفتن انسانیت است. علت اینکه این حوادث دل مردم ما را خیلی به درد آورد این بود که این عروج‌ها بسیار مظلومانه بود.

*سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچوقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد. ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم.

*سردار ما از دست رفت و بعد از سوگواری که برای او داشتیم باید به فکر میراث سردار سلیمانی باشیم.

*در کشوری زندگی می‌کنیم که سبک‌های زندگی مختلف و سلایق مختلف است. ایران دارای یک رنگ و سلیقه نیست وباید به سلیقه‌های مردم احترام بگذاریم؛ ایران برای‌همه است و این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد.

*قدم اول جبران حادثه سقوط هواپیما، صداقت با مردم است .

*غم مردم زمانی رفع می شود که بدانند ما احساس مسئولیت می کنیم . با پیگیری درست و صحیح قضایی، یک اقدام اقناع کننده بایستی صورت گیرد .

*قدم نهایی این است که این حادثه قابل تکرار نباشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.