«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) در نشست سالانه گفت‌وگوهای «رایسینا»در خصوص تنش‌های اخیر منطقه غرب آسیا گفت: «تحولات ناراحت‌کننده دو هفته اخیر، بازتابی از مشکل جدی نوع نگرش آمریکا به امور بوده است. در وهله اول، آمریکا همه‌ امور را از چشم‌انداز خود و نه از چشم انداز مردم این منطقه می‌بیند».

 

وی ادامه داد: «وقتی آنها با نقض حاکمیت عراق، یک فرمانده قابل احترام را در این کشور ترور کردند، گمان می‌کردند مردم در خیابان‌های تهران و عراق خواهند رقصید......این نمایانگر دو مطلب است که بسیار خطرناک است و وقتی این دو چیز با هم ترکیب شوند، بسیار خطرناک‌تر می‌شود: جهل و استکبار. وقتی شما یک نادان متکبر یا یک متکبر نادان باشید، فاجعه‌بار است، به ویژه اینکه اگر قدرت زیادی هم داشته باشید».

رئیس دستگاه  دیپلماسی ایران سپس به مراسم تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی و محبوبیت جهانی وی اشاره کرد و گفت: «شما شاهد واکنش‌ها (به ترور سپهبد سلیمانی) نه تنها در ایران و عراق بودید بلکه در ۴۳۰ شهر هند، مراسم‌ها و عزاداری‌هایی  به صورت خودجوش برای بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار شد».

وی درباره نقش سپهبد سلیمانی در مبارزه با تکفیری‌های داعش گفت: سپهبد سلیمانی تنها نیروی موثر در مبارزه علیه داعش بود. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: از ترور او جز ترامپ و داعش کسی خوشحال نشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.