سردار حسین دهقان سه شنبه شب در مراسم پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور قشرهای مختلف مردم در حسینیه حضرت زینب (س) لامرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای تمامی ملت‌های آزادی خواه دنیا در این چند دهه مبارزه با ظلم و غارت، و جنگیدن با دشمنان را انجام، و تمام برنامه‌های غرب را ناکام گذاشت.

او گفت: سردار سلیمانی یک الگو و اسوه‌ای بود که در تمام دنیا شناخته شده و یک راه و اندیشه و منش مبارزه با ظلم و نسل کشی داشت.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا به ولایت پذیری سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: او وصیت کرده بود که روی سنگ قبرم بنویسید سرباز ولایت، زیرا همیشه خود را سرباز ولایت، و رهبری می‌دانست، و بر روی سنگ قبر وی هم سرباز ولایت شهید قاسم سلیمانی حک شد.

او افزود: سپهبد سلیمانی همواره خود را در ردیف همرزمان شهید خود می‌دید و مقام معظم رهبری او را شهید زنده خطاب کردند و قبل از اینکه شربت شهادت بنوشد حس شهادت در وجودش موج می‌زد.

وی در همین زمینه افزود: سردار سلیمانی همیشه به دنبال شهادت می‌دوید، و در این چهل سال همواره خود را شهید می‌یافت و غصه اش این بود که چطور در کنار همرزمان شهیدش نیست.

سردار دهقان با اشاره به اینکه چرا حاج قاسم در قلب مردم آزادی خواه قرار گرفته است و او را دوست می‌داشتند افزود: اولین ویژگی ایشان خلوص وی بود و در بیان تعامل و رفتار با دیگران دوست داشت اصلاً دیده نشود، و این از خلوص و پاکی این سردار بزرگ جبهه مقاومت است که در دل‌ها جاگرفت.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم خاطرنشان کرد: قاسم عزیز ما در جایی درس کلاسیک نخوانده بود و به خاطر خدایی بودنش آنچنان جلوه عرفانی و نورانیتی از خودش نشان داد و به دیگران انتقال می‌داد که نتیجه این معنویتی بود که در او متبلور شده بود.

وی افزود: همه چیز او شریعت اسلامی بود، که از ما می‌خواست و اسلام را در خود، و همچنین جامعه پیاده کرده بود.

او گفت: شهید سلیمانی دارای سعه صدر بود و در دل دشمن چنان می‌تاخت که رعب و وحشت عجیبی ایجاد کرد بود، که همین سلیمانی دشمن را به ترس وا می‌داشت، اما در برخورد با مردم و خانواده‌های شهدا، خیلی مهریان و متین بود.

وزیر اسبق دفاع، با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در منطقه امنیت را به وجود آورده بود و بین ملت‌ها عزت داشت، ادامه داد: مردم منطقه از برکت و وجود سردار سلیمانی امنیت را می‌دیدید و به خوبی حس می‌کردند، و به ایشان پناه می‌آوردند و برای او فرق نمی‌کرد که سنی باشد یا ایزدی، و یا اینکه ترک باشد یا بلوچ، و همیشه تعلق به خدا و اسلام و بشریت داشت، و به همین دلیل قلوب مردم را تسخیر و همچنین عزت پیدا کرد.

دهقان گفت: قاسم سلیمانی سردار ولایت و منش او تبعیت پذیری از ولایت بود و مأمور و مکلف به آنچه که رهبری از او می‌خواست انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: او فرمانده ای شجاع و باتدبیر بود و در شرایط سخت و بزنگاه‌های تعیین سرنوشت، به خوبی تصمیمی قاطع می‌گرفت و تمامی همراهان را بدون استثنا با خود همراه و هم گام می‌کرد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی دست پرورده مکتب اسلام و رشد یافته در دامن امام و رهبری بود تاکید کرد: شهید سپهبد سلیمانی تنها نیست و هزاران هزار، قاسم در سطح دنیا هستند که راهش را ادامه دهند و نام او بر قلب همه آزادی خواهان جهان حک شد، او تازه متولد شد، و قاسم شهید قدرتمندتر از سلیمانی ست.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا افزود: پس از شهادت قاسم سلیمانی وحدت و خود باوری و حس غرور موج می‌زند و در بیرون از مرزها هم همینطور است و این خون شهید است.

او گفت: سردار سلیمانی در این چند مدت تمامی برنامه‌های آمریکا و استکبار را با شکست مواجه کرد و هیمنه نظام سلطه، آمریکا و اسرائیل را فرو ریخت و آمریکا و اذنابشان همیشه به دنبال تلافی بودند و این تلافی هم اتفاق افتاد.

سردار دهقان تصریح کرد: قاسم سلیمانی هر کجا رفت به مردم آن منطقه، و ملت‌ها هویت داد اما آمریکایی‌ها برعکس هستند.

وی تصریح کرد: ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هیچ موفقیتی در بیرون از مرزها ندارد و به دنبال نجات از استیضاح در کشور خود بود و چون سابقه سازنده‌ای درون جامعه آمریکا نداشت، به دنبال شناسنامه‌ای بود که برای خودش شکل دهد، این شد که به دنبال ترور سلیمانی رفت.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: تمامی اتفاقات که به دست آمریکایی‌ها انجام می‌شود و رقم می‌خورد توسط اسرائیل برنامه ریزی، و عرب‌ها پول و هزینه آن را پرداخت و امریکایی‌ها آن را انجام می‌دهند که در ترور سلیمانی کشورهای عرب منطقه سکوت اختیار کردند.

دهقان افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با شهید کردن سردار سلیمانی جبهه مقاومت فروپاشی صورت می‌گیرد و مردم با ترس و ناامیدی مواجهه می‌شوند و این اتفاق نیافتد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا افزود: او نماد امنیت اقتدار و مبارزه با استکبار و امریکا بود و با ترور قاسم همه چیز برعکس شد.

وی به پیامدهای پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: خوی استکباری آمریکا بیش از آنچه در گذشته بود آشکار شد و هیچ نهاد بین المللی برای نظام آمریکا هیچ ارزشی ندارد.

سردار دهقان گفت: دنیا فهمید که هیچ دولت و کشوری نمی‌تواند از دست آمریکایی‌ها امنیت تأمین کنند و پروتکلی که مورد تأیید ملت هاست هیچ موضوعیتی ندارد و آنها رسماً پذیرفتند که داعش را آنها به وجود آوردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.